Juni-barnen
Samsover ni med era små eller ligger de i egen säng eller eget rum?
Samsover ni med era små eller ligger de i egen säng eller eget rum?
Jag samsover med Isabella de flesta nätterna.
Ni som har andningslarm. Vart har ni köpt dom? Och vad har ni för modeller?Fundera på att skaffa nu när sambon börjar jobba så vi kan sova bättre och lillan i egen säng bredvid oss. Man blir som sagt nojig och kan inte koppla av och sova riktigt annars. När hon sover i egen säng på förnätterna ,de få gångerna hon gör de,t tittar man till henne stup i kvarten. Även att hennes säng står intill min sida av våran säng.
Sweetlife och PetraK tack för tipsen på andningslarm. Får nog bli ett babysense II tror jag. Verkar bra.
Borago har jag använt till lillan nu i en vrcka. Funkar bra. Dock har det kommit mera skorv så ska kör en omgång till.
Min dotter har också mycket hår så det har varit lite småpetigt att massera ner det i hårbotten.
På min efterkontroll pratade jag och min barnmorska inte heller så mycket om förlossningen. Hon hälsade på mig på BB efter förlossningen eftersom hon jobbade på fl när jag var på BB.
Min ansvariga bm från fl kom också till mig på BB och pratade med mig. Mycket trevlig.
Gynundersökning tackade jag ja till på min efterkontroll.
men vilka barnmorskor du hade!! så skulle alla ha det!
Här är en till som vill vara nära hela tiden. Hittade sonens gamla babybjörnsele som Isabella sitter / sover i nu förtiden. Varm javisst. Men skönt att ha händerna lite "fria".
Hallå. Här är en till som inte har fb och tänker inte heller skaffa som jag känner nu. Jag bor i en relativt liten stad och vill inte vara så öppen riktigt. Men jag hänger gärna kvar här på fl och "snacka". Ibland hinner jag inte med och skriva så mycket men jag går in här och läser flitigt. Typ nästan varje dag.
Alla fbare hoppas ni kikar in här ändå och kanske skriver en liten rad nån gång ibland.