Inlägg från: UnderbaraPojke |Visa alla inlägg
  • UnderbaraPojke

Juni-barnen

Dem här fallreflexerna har Sam jätteofta. I badet, skötbordet eller bara när han ligger... han ser verkligen livrädd ut!!

Varför får dem dessa spasmer??

Jag helammar men fick mensen efter 6 veckor!

Efterkontroll på mvc i morgon. vad gör dem på denba kontroll? Tar det lång tid?

• UnderbaraPojke

Hur ofta badar ni era små??

Vår kille fullkomligt älskar att bada så jag vll börja göra det varje kväll... Ngt man ska tänka på då förutom olja i vattnet så han inte blir torr??

• UnderbaraPojke
    sanna87 skrev 2012-08-06 05:20:14 följande:
    Va skoj att han älskar det! Elias har gått från att hata det, till att acceptera der, o nu senaste två gångerna verkar han tycka det e skönt o mysigt Vi badaf honom 1 gång i veckan men ska börja med två då han har så mkt hår som blir skitigt :-P efter badet smörjer vi in honom i olja, jag brukar massera in den, det gillar han. Min bm sa att de e en god ide att smörja in med olja efger bad men jag vet andra mammor där bm sagt att man inte ska smörja in bebis hud med nåt. Som vanligt olika riktlinjer :-P ja kommer iaf fortsätta smörja vår kille då han gillar de o blir avslappnad o lugn!

San hatade att bada dem första veckorna men älskar det nu... jag har ganska mkt olja i vattnet så jag behöver inte smörja han eftrr. Han sover så mkt bättre om han badat på kvällen.
  • UnderbaraPojke
    Uddabus skrev 2012-08-06 08:01:30 följande:
    Badar Charlie 1 gång i veckan o han gillar det supermycket... Men måste köpa större balja eftersom han vill spralla men

Någon som har koll på skorv? Jag har totalt glömt...

Är det salisylsyrevaselin som gäller fortfarande?

Smörjer man in mycket o låter verka för att sen tvätta bort?

Jag frågade på bvc och hon nännde det vaselinet men bara om det var riktigt mycket skorv. Hon tyckte barnolja var bäst!!
  • UnderbaraPojke
    Baby1112 skrev 2012-08-09 10:57:19 följande:
    Varit på efterkollen idag. Har två kilo kvar till inskrivningsvikt och två kilo från den till inskrivningsvikten med dottern. Så fyra kilo tjock är jag! :)

Gick igenom förlossningen också, fick äntligen en klarare bild över hur och varför det blev urakut snitt. Skönt.

Har bestämt mig för att prova spiral också. Men skulle ringa när Liam närmar sig ett halvår, då var det ok att sätta in den. Skulle tydligen läka och dra ihop sig först.

Jag satte in kopparspiral nu på efterkontrollen?? Men jag var förvisso helt läkt och livmodern var tillbaka i ursprunglig storlek...
  • UnderbaraPojke

Min kille har nog en tillväxtperiod nu... Ska ätas varannan timme heela dagen. natten går ändå 3 timmar innan det är mat :) lite kul nu för han är vaken mycket på dagarna. Kan gå nån timme mellan sovperioderna :) sen sover han mellan 30 min och en timme.

han är 10 v och 2 d

• UnderbaraPojke

Min kille 10 v och väger 7000g (4400) och är 61,5cm (54).

Folk tror han är ca 4 månader pga storleken.

Jag gillar stora bebisar för där är ngt att ta i. dem är inte så klena :) (hoppas ingen tar illa upp)

• UnderbaraPojke

Sååå lycklig :) sam somnade 22:30 och vaknade 04:30. Somna igen 05:30 och sov till 07:30. Detta var välbehövligt för denna mamma kan jag säga :)

• UnderbaraPojke

Kan NÅGON vara så snäll aer förklara för mig hur Instagram funkar???? Eller vad det är ??

Fattat att man tar/gör foton men varför kan man följa varandra? Fattar noll...

• UnderbaraPojke

Jag har också svårt för mat... inte hungrig !!! Dock på natten e jag jättehungrig !?! Äter ändå middag vid 5-6 och sen en macka innan sängen bara för mjölkproduktionens skull !!!

• UnderbaraPojke

Jag helammar och mib sambo jobbar !! Rätt logiskt att jag tar Sam dag som natt :) just nu är det mkt jag som gäller. bara jag som kan trösta och så vidare. Jag anser att det e mammans tid den flrsta tiden. pappans tid kommer !!!! Klart det kan vara jobbigt men jag tänker inte klaga för det e bästa som hänt mig. Någon månad till sen är det bara pappa son gäller och det kommer vara skitjobbigt för mig !!

Sweetlife : sätt ner foten!! Tycker han beter sig fruktansvärt omoget. Av det du berättar har du och ditt barn bättte utan han !!! Ta inte skit.... Stor kram till dig <3

• UnderbaraPojke

Vårt babysim börjar i oktober. kostar 600 :- för 8 gånger. har "önskat" presentkort i simhallen i doppresent så vi kan gå fler kurser :)

Är det fler än vi som har väääldigt skrikiga kvällar? Ska bara ligga vid tutten .... napp funkar ej. detta resulterar i onda bröst och tomma bröst och massa kräk.

tips tack!!!!!

• UnderbaraPojke

Vi blir ca 45pers och ska ha dop den 6 okt. vi kommer endast bjuda på kafferep dvs kaffe och 7 sorters kakor och tårta. Färgerna kommer gå i grönt och svart.

Blir för dyrt med mat :/

Svar på tråden Juni-barnen