• Dancia

Juni-barnen

Sommarblommor: Usch ja, de är jobbigt när de blir hårda i magen :(. Hoppas det vänder nu när du helammar igen. Men jag tycker det är jättedåligt att din man ställer krav och blir grinig på dig. Han får ju isf ta initiativ själv och pussa och krama dig när han känner för det.

• Dancia

Annelie81: det är helt normalt att brösten känns tomma när mjölken har stabiliserat sig helt. Så länge han verkar nöjd och går upp i vikt som han ska så har du tillräkligt med mjölk :).

• Dancia

Missförstånd: Ja precis :). Min äldsta dotter lyckades jag amma i 3 månader (gick inte längre än så för hon ratade bröstet när hon fått flaska). Jag hade massor med mjölk och hon gick riktigt bra upp i vikt och brösten kändes alldeles mjuka efter en månad. Så där var en massa mjölk trots att de kändes alldeles tomma :).

• Dancia

IdaElinLivia: Låter riktigt härligt och helt rätt att ni åker bort och bara få ta det lugnt och ladda batterierna :).

Alla: Är det någon som har provat Nan Ha1? Minnah's bvc sköterska rekommenderade denna då vi provat allt för att lindra hennes kollik förutom att prova mjölkfritt. Hon rekommenderade då att prova denna först som är halvt mjölkfri. Vi började med denna igår och har inte märkt någon större skillnad än (ska ge det en vecka), men bajset är helt annorlunda! Det ser ut som riktigt mörk spenat och luktar verkligen bajs. I vanliga fall är det gult och luktar lite sött när hon bara äter vanlig Nan 1.

• Dancia

Jag har en Britax b-smart 3 till Minnah och är verkligen supernöjd. Älskar att den är så lätt och smidig men ändå funkar att köra på alla underlag och att varukorgen är så lättåtkomlig.

Jag är 24 år. Bor med min man och våra barn (Colin 4,julia snart 3 år och Minnah 5 veckor ) i ett hus dom vi köpte när vi väntade första barnet. Har renoverat en hel del och har fler projekt på gång.

• Dancia

Vad roligt att det är så många bebisar som börjat le och snacka :). Jag blev så glad förra veckan när Minnah skrattade ljudligt och sken upp i hela ansiktet, då kom tårarna på mig :). Det känns så härligt i hela kroppen att se sin bebis så glad :). Första leendet kom ett par dagar innan hon blev 4 veckor.

Nu tycker jag att allt känns underbart skönt. Äntligen har solen börjat titta fram på riktigt :), avslaget är över och all smärta man hade efter förlossningen och amningen är borta. Nu har jag accepterat att jag inte kan amma och allt funkar bra med flaskmatningen. Minnah växer jättebra och nu känner man igen de olika skriken och vad hon behöver och det är lättare att åka iväg och hitta på saker. Nu ska vi njuta av 3 veckors semester till innan det är dags för omskolning av de stora barnen på ny förskola och vardag igen.

• Dancia
    PetraK skrev 2012-07-24 16:21:32 följande:
    Alltså hur mycket orkar/orkade era 4-5 veckors vara vakna på dagarna?

I natt var Elise vaken 03:30 till 05:30, somnade, vaknade sen 07:30, men somnade om till 10:00 efter amning, somnade 11:15-11:45, vaken till 14, sov till strax innan 15 och nu är hon vaken, verkar trött ena stunden och sen superpigg helt plötsligt. Försöker söva henne men hon vill inte riktigt. Hon annars ungefär varannan-var tredje timme.

Känns som hon är vaken för mkt?

Min Minnah har kollik och kan vara vaken extremt mycket. Igår sov hon inte mer än 6 timmar sammanlagt på ett dygn :(. Det var ca en halvtimmeår gången och 3 timmar på natten. Då är hon ju dock inte alls nöjd all den vakentiden . Ska träffa läkare på bvc idag och hoppas få någon hjälp så hon kan sova lite mer.
  • Dancia

Minnah fick lite vatten mellan målen när det var så varmt igår. Hon äter ju bara ersättning och då kan de behöva extra vatten i värmen. Bröstmjölken anpassar sig och blir tunnare så då kan man bara tänka på att amma oftare och behöver inte ge vatten.

Jag klär Minnah i enbart kortärmad body och har med mig en tunn mössa och filtar när vi är ute så man kan reglera om det blir blåsigt etc.

• Dancia
    Uddabus skrev 2012-07-29 12:40:18 följande:
    Hur länge sover era små åt gången?

Det är väldigt olika, på dagarna är det många korta stunder på ca 30 min, ibland kan det gå 3 timmar. På natten kan hon ibland sova 5 timmar i sträck, men ibland vaknar hon oftare.
Svar på tråden Juni-barnen