Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Juni-barnen

Bor ju i stugan nu. Där har jag en jätte gammal EmmaLjunga vagn. Stabil och bra att köra i skog och på grusvägar. Enklare att ha en vagn stående här än att släpa på en fram och tillbaka oxå.
    Till stora syster har vi med sulkyn bara som sov vagn annars drar vi henne i en skrinda här om det skulle behövas.

I dag åkte vi och kolla när min systers häst hopptävla. Tog då bara med Emmaljunga vagnen. Men så blev vi kvar längre än väntat så stora syster behövde sova. Så hon fick låna kusin Isacs sittvagns del att sova i. Under tiden hon sov i hans vagn fick lillasyster dela vagn med kusinen Isac 5 månader :) funka kanon:) fördelen med äldre vagnar.. De är rymligare än de nyare. dom var så söta där de låg i samma vagn och sov :D (typiskt att man inte kan lägga upp bilder med iPhone)

• LillSnurr82

Jag är 30år bor i Linköping i lägenhet med min sambo Niklas 33år. Märta är vårt andra barn har även dottern Agnes som fyller 2 år i december.

• LillSnurr82

Bvc i dag. Märta 5 veckor 5kg (3630) och 56lång (51) växer så det knakar :)

• LillSnurr82

Skrev fel. 55cm är Märta nu inte 56 som jag visst skrev.

Är varmt här oxå.. 27-28 grader i dag. Enbart body och möjligtvis ett par tunna byxor när hon inte ligger i vagnen. Ser lätt på henne när hon blir för varm, får värme utslag direkt. Mössa är inte att tala om(så mycket hår) hade inte ens det på stora tjejen i vagnen när hon var bebis (född i december) pga allt hår.

• LillSnurr82

Tycker det ser ut som värme utslag. Prata med min Bvc sköterska i dag om just sånt. Kan vara värmeutslag eller bara hormoner från mamman (om de ammas) som ger utslag. I vårt fall trodde hon på något av det eller en kombo av dem, för när vi var där var ju Märta så klart fin i hyn igen. Men nu på eftermiddagen blossa utslagen upp igen.(de liknar de din son har Annelie81)

• LillSnurr82

I dag vände sig Märta från mage till rygg två ggr. Hon är 5,5 vecka. Hon låg helt naken utan blöja på en filt vid stranden och sprattla och så snurra hon runt :)

• LillSnurr82

Elvismamma: jo kan ju varit slumpen med. Men hon vände sig en gång då la jag tillbaka henne på mage då vände hon på sig direkt. Så verkade som hon gjorde det medvetet för att hon inte ville ligga på mage. Hon blir ofta arg efter att legat på mage en kort stund.

Usch har vart så jäkla varmt i dag så Märta har i princip inte sovit alls på hela dagen. Inte kommit till ro. Hon har legat i bara blöjan och tom utan den korta stunder.. Men ändå vart kokhet och jätte prickig av värmeutslag.. Stackars lilla plutt :(

• LillSnurr82

Tesssi så ser Märta ut när hon blir varm oxå.

♥ Agnes 20101208 ♥ Märta 20120615 ♥
  • LillSnurr82

Någon mer som har en bebis som inte kan somna för natten utan att ligga vid bröstet? Märta kan bara somna om så när jag gått och lagt mig(även fast hon blev ammad kort innan och somnat så vaknar hon alltid när jag går och lägger mig), hon äter typ inte utan ska bara ha min tutte i mun och mystutta lite. Sen kan hon sova hela natten fram till morgonen. På dagarna kan hon somna utan. Nappen tar hon inte, blir bara arg när jag försöker. Storasyster Agnes ville inte heller ta napp förrens hon var ett par månader.

• LillSnurr82

Kan tycka det är jobbigt att när hon ändå precis blivit ammad och somnat sen när jag lägger mig (vi samsover) så vaknar hon och ska ha tutten i mun för att somna om igen. Sen spyr hon typ floder oxå.. Även fast jag rapar henne. Storasyster kräktes aldrig inte ens om jag inte rapa henne, konstigt att de kan vara så olika:/

Ändå skönt att hon sover hela nätter. Händer i bland att hon vill äta en gång vid tre tiden men ytterst sällan. Oftast vaknar hon vid 7-8 som först och vill ha mat igen. På dagarna är det oxå lätt att söva henne utan att ammas innan.. Så lite positivt i alla fall :)

Svar på tråden Juni-barnen