• Dancia

Juni-barnen

Dancia skrev 2012-07-30 21:58:22 följande:
    Jag är skåning

Nej nu postade mobilen inlägget för tidigt :P. Skulle skriva att jag är skåning och det låter trevligt med en träff :)
  • Dancia

Är det någon mer än jag som har kolik barn? Minnah's läkare rekommenderade mjölkfri ersättning nu i en vecka och redan den fjärde dagen märkte vi ganska stor skillnad. Nu är den ersättningen slut och hennes typiska otröstliga skrik har blivit 10 gånger värre igen sen igår när vi fick börja med vanlig ersättning igen. Så nu blir det recept på den andra ersättningen så vi kan fortsätta med den, hoppas att den fortsätter göra nytta.

• Dancia

Någon som vet om det finns ersättning med lactulos i som är liknande semper bifidus fast utan mjölkprotein? Ska fråga bvc sköterskan sen när hon ringer annars.

• Dancia

Jag hade också blödningar med hormonspiralen till och från i 5 mån då jag valde att ta ut den. Ska dock sätta in spiral denna gången också och ge det minst 7 månader då de säger att det brukar stabilisera sig först efter 6 mån.

Ensortsmamma: Själva insättningen gör inte ont men kan kännas obehagligt. Men efteråt fick jag enorma menssmärtor, kändes nästan som eftervärkar så jag rekommenderar att ta en bra värktablett ca 45 min innan insättningen. Det ska inte påverka möjligheten att bli gravid. Jag blev ju gravid denna gången av att vi slarvade med kondomen en enda gång några månader efter att jag tagit ut den.

Den kan sitta i 5 år och den kostar 1000 kr. BruJa

• Dancia

Jag hade också blödningar med hormonspiralen till och från i 5 mån då jag valde att ta ut den. Ska dock sätta in spiral denna gången också och ge det minst 7 månader då de säger att det brukar stabilisera sig först efter 6 mån.

Ensortsmamma: Själva insättningen gör inte ont men kan kännas obehagligt. Men efteråt fick jag enorma menssmärtor, kändes nästan som eftervärkar så jag rekommenderar att ta en bra värktablett ca 45 min innan insättningen. Det ska inte påverka möjligheten att bli gravid. Jag blev ju gravid denna gången av att vi slarvade med kondomen en enda gång några månader efter att jag tagit ut den.

Den kan sitta i 5 år och den kostar 1000 kr. Jag brukar reagera kraftigt på andra hotmonella p-medel. Torra slemhinnor, tappar sexlusten, illamående, dåligt humör o.s. men spiralen reagerade jag inte på förutom de här oregelbundna blödbingarna.

• Dancia

Jag har missat massor som skrivits känner jag och har lite svårt att ta igen. Ser iaf att ni pratar storlek på bebis. Det kan verkligen vara enormt olika. Jag var på babycafe idag där jag träffade en mamma med en bebis på 8 månader som bara vägde strax under 7 kg och var 59 lång. Hon kunde fortfarande ha lite 56 kläder, och där hade jag min knappt 2 månaders i samma klädstorlek :).

Minnah är idag 8 veckor. Vi var på bvc i förrgår och då vägde hon 5040 gr (3360) och var 55 cm (48). Hon är väl en medelbebis kan man väl säga, lite kortare än medel och liite tyngre än medel om man kollar på bvc's kurva.

• Dancia
    JennieJ skrev 2012-08-10 00:22:45 följande:
    Hej tjejer! En fråga är de någon av er som har någon erfarenhet av windi pysventil?

Jag har inte använt just windis utan en annan pysventil med samma koncept och den fungerar super. Man hör verkligen hur fisarna pyser eller piper ut.
  • Dancia

Jag vet inte om ni kommer ihåg att jag hade problem i våras med att jag ville resa över till min farmor i usa som är väldigt sjuk i cancer?Hon blev bättre efter några rejäla behandlingar. Men nu 2 månader senare har det blivit oerhört sämre igen o h läkarna tror inte att hennes kropp klarar fler behandlingar nu. Det är ingen som vet hur lång tid hon har kvar, läkarna tror inte lång tid och jag fick panik över detta, är så rädd för att inte hinna träffa henne. Men nu är jag inte gravid längre så nu är det safe att flyga, men det blir inte alls roligt att lämna min bebis hemma :(. Jag åker i slutet av månaden och min man tar ledigt från jobbet. Hon kommer ha det jättebra hemma med honom och syskonen men jag kommer tycka att det är jobbigt att vara så långt ifrån henne när hon är så liten. Men det blir bäst så för det är inte roligt att flyga så långt med en liten bebis, dessutom har hon sin kolik och receptbelagda mjölkfria ersättning så det hade bara blivit dumt att ta med henne för min egen skull. Jag vill ju också kunna stötta och finnas där för farmor fullt ut de dagarna jag är där.

• Dancia

Bumman79: Ja de säger att kolik ska vara återkommande samma tid varje dag. Ofta kväll eller natt. Minnah's skrik började vid 19 tiden varje kväll och höll på i flera timmar, ofta in på natten också. Sen kunde det vara lite varierande under dagen, vissa dagar sov hon nästan ingenting alls och vissa var hon jättetrött, men kvällaskriken kom alltid samma tid. Men om det är otröstligt skrik nästan varje natt så är det inte omöjligt att det är kolik ändå.

Zvartaliljan: Usch ja, fy vad hemskt när det är ett barn som är sjukt också :(. Förstår att det blir lite svårare för dig eftersom du ammar.

Svar på tråden Juni-barnen