Inlägg från: Pluttan |Visa alla inlägg
  • Pluttan

Juni-barnen

Baby1112. Hur viker du dina servetter så fint som kronor och dopklänningar? Tips till mig som inte är så bra på att pyssla.

MarieG81. Tråkigt när inte sambon vill samma sak. Min sambo vill tex inte ha ett stort dop med lite fler släkt och vänner. Så vi blir bara 12 personer med Isabella.

Vi ska ha vårat dop om ca 3 veckor. Dopklänningen kommer antagligen att vara samma som jag min syster min son och hennes barn döpts i. Vi ska ha dopet hemma i trädgården. Fast vi har bokat kapellet om det skulle bli dåligt väder.
    Har hyrt in en kvinna som spelar gitarr så jag hade tänkt sjunga solo " avlängtan till dig" av Åsa Jinder. Tycker den är sååå fin.

• Pluttan

Elvis Mamma. En fråga bara. Jag undrar vad din son hade för kläder på Er dotters dop? Tänkte kanske man kan få inspiration till min son. Dock är han äldre ( 12 år ).

• Pluttan

Ensortsmamma. Du är inte ensam. Här är en till som kan ibland känna så. Säkert en massa hormoner som bubblar i kroppen. Ibland får jag för mig saker som att min sambo inte älskar mig lika mycket att han har tröttnat på mig eftersom jag HELA tiden håller på med Isabella. Försöker prata med sambon men han förstår inte problemet. Han tycker att han älska mig lika mycket nu  som då. Men jag troer också vi kvinnor vill ha en bekräftelse ibland även att vi vet. Ja ja. Dessa hormoner.

• Pluttan

Jag väger lillan var fjortonde dag eftersom hon går upp så lite emellanåt. Bättre då täta vägningar tills hon går upp mera stadigare. Hon följer dock sin kurva.

• Pluttan

MissFörstånd. Jag tycker du gör ett otroligt bra jobb som vågade satsa på helamning. Starkt av dig. Hade önskat att jag med hade klarat ut det. Bara fortsätt kämpa på.

• Pluttan
    MissFörstånd skrev 2012-09-08 17:30:55 följande:
    Vi har hittat en TAND i lillkillens mun! 2,5 månad gammal!! Dottern var sju månader innan den första kom så detta var jag inte beredd på. Kanske därför han varit knepig i magen?!
    Jag har idag också upptäckt början till en liten sylvass tand hos Isabella. Hon blir 3 månader på lördag nästa vecka.
  • Pluttan

Nej. Nu börjar dom bli riktigt stora känns det som när tänderna börja spricka fram.

• Pluttan

vad dyrt med babysim.vet ej vad det kostar här men tror nog vi hoppar det om det ska kosta så mycket.

Som nån annan skrev det får bli babysim hemm i badkaret istället.Sen åket vi väl paj båda själva.

• Pluttan
    Pluttan skrev 2012-09-17 17:48:51 följande:
    vad dyrt med babysim.vet ej vad det kostar här men tror nog vi hoppar det om det ska kosta så mycket.
    Som nån annan skrev det får bli babysim hemm i badkaret istället.Sen åket vi väl paj båda själva.

Rättar mig själv lite. Sen åker vi väl och bada själva. Ska det  ju stå. Blir hur som helst när man skriver från mobilen.
  • Pluttan
    JennieJ skrev 2012-09-23 20:44:33 följande:
    Ho ho ho (eko) va tyst de blivit här inne!

Håller med. Jag skriver i en annan tråd mer numera. Den heter vi med skatter födda i juni 2012 eller något sådant. Prova gärna där om du vill. Kan inte länka dig till den just nu men jag hittade den i alla fall på kategorin föräldrar och sedan barn åldern 0-6 månader eller vad det nu står.
  • Pluttan

Hej alla. Oj ser att det hänt lite. Det var nog ungefär ett år sen jag var inne och skrev här. Min dotter har nu fyllt 1 år. Hon går och pratar. Grattis till dig missförstånd. Kul:)) Har skaffat facebook nu - äntligen...haha:) Undrar om jag får vara med i er grupp?? Hur gör jag då? Är den sluten bara för "oss"??

~pojke 2000 flicka 2012~♡
  • Pluttan
    Pepita skrev 2013-09-13 13:02:30 följande:
    Hej tjejer! Hamnade i en liten bubbla där efter att jag fick Melissa. Det var så mkt nytt så jag kom aldrig till skott att gå in här och skriva... Om tråden lever än hur mår ni och era 1 åringar? Någon från denna grupp som har börjat fundera på syskon? Hoppas någon av er läser detta. Kram!

Det skrivs inte så mycket i denna tråden längre. Men vi har en egen grupp på facebook som du är varmt välkommen till. Skicka till min inbox om du vill.
    ~pojke 2000 flicka 2012~♡
Svar på tråden Juni-barnen