inarosegarden skrev 2012-08-15 13:27:41 följande:
idag är jag så jäkla trööööt! är tom sur för att det inte regnar som det skulle... hur knäpp e man då, haha... men jag ville verkligen vara inne med gott samvete men det är svårt när solen gassar ute. lilleman var onöjd hela natten, så det blev väl ca tre timmars effektiv sömn... =( hur gör ni andra för att hålla humöret uppe sånna dagar? tillåter ni dagar av ingenting eller aktiverar ni er varje dag med städning, tvättning, disk o promenader? jobbigaste är när man har en tre åring som knappast vill slappa...
Man behöver inte alltid ha humöret uppe :). Men för mig så brukar just solen och barnen gå mig på bättre humör :). Vissa dagar när man är riktigt trött så struntar jag i vissa måsten och gör bara det viktigaste, tex. Nu när jag varit bombförkyld och lite febrig så har jag lämnat disk och städning till mannen efter jobbet och bara sett till att barnen har fått i sig mat och det de behöver under dagen.
Då brukar lite pennor och papper och tv:n funka bra, varvat med att de stora barnen får gå ut och leka i trädgården emellanåt, antingen med varandra eller någon grannkompis. Risken är då bara att man får fler barn på köpet :P. Idag har jag känt mig lite som en 5-barns mamma då jag hade 2 granntjejer som lekte med barnen från morgon tills nu :P.