Coca cola och Kaffe
Hur många är det som skippar Coca cola och kaffe helt sen ni blev gravida
Själv slutade jag 2 månader innan jag blev gravid
Hur många är det som skippar Coca cola och kaffe helt sen ni blev gravida
Själv slutade jag 2 månader innan jag blev gravid
Jag drack det hela tiden...inga större mängder men lite.
Nä, jag följer SLVs råd, dricker ändå inte speciellt mycket kaffe. Nu på slutet (är i vecka 39) har jag dock minskat ner, inte pga koffeinet utan för att jag får sån jäkla halsbränna av både kaffe och cola...
Dricker ca 3 koppar kaffe i veckan, gillar inte smaken sen jag blev gravid.
Cola dricker jag mer, 2-3 liter i veckan kanske..
Jaså okej, då kan det ju inte vara någon fara att ta ett glass cola om man är på middag
Innan jag blev gravid 2010 så rökade jag som en skorsten, men jag valde att sluta när vi plussade.. Därför slutade jag även att dricka kaffe, cigg
Näe va konstigt de blev.... Anledningen va för att kaffe
Ger upp!!
Jag drack mycket kaffe innan jag blev gravid, visste inte att det kunde vara risk för missfall om man drack för mycket av det vid graviditet. Men när jag väl blev gravid så ville jag inte ha kaffe alls, tyckte det smakade illa och fick också halsbränna av det. Nu har jag börjat ta en halvkopp till en kopp någon gång i veckan men vill helst inte ta något då huvudvärken jag fick av att sluta med koffein inte var att leka med:p Vill inte vara med om det igen...
Läsk slutade jag med för 3 år sen och kan bara dricka enstaka gånger då det är alldeles för sött för min smak och dessutom något som gärna omvandlas till breda höfter på mig hehe Men jag ser det som jätte positivt att jag inte tycker om läsk längre, det är ju inte särskilt nyttigt;)
Just det, är i v 17+3:)
Jag dricker knappt kaffe men när det gäller cola så drack jag då inga 3 liter om dan iaf så jag kände inget behov av att sluta med det när jag var gravid.
Dricker lika mkt kaffe som innan, dvs 1-2 koppar om dagen. Dricker sällan läsk, men har fått ngt konstigt sug på cocacola nu. Försöker begränsa det till max en gång i veckan.
Jag dricker cola som innan, på helgerna och ibland i veckan men tror inte att jag dricker mer än kanske 1 liter när jag väl dricker.