• Anonym (TS)

E - cigg?

Jag slutade röka för ca 5 mån sen.
    Jag känner fortfarande av suget, särskilt nu när solen tittar fram oftareGlad 

Jag och min sambo planerar att börja bebisverkstad till sommaren så jag undrar om någon vet om man kan "röka" såkallade E-ciggaretter under graviditeten?

• Svar på tråden E - cigg?
  • Anonym

Känns mest som en puckad grej, speciellt eftersom du HAR slutat redan?!
    Ser så hemskt ut när gravida står och röker, varesig det är på låssas eller inte.. 

• Anonym (TS)
    Anonym skrev 2012-05-15 08:28:29 följande:
    Ser så hemskt ut när gravida står och röker, varesig det är på låssas eller inte.. 
    Antar att du aldrig rökt/snusat?

Ja jag har slutat röka, snusar lite ibland för att inte balla ur helt..

Om de är helt ofarligt för bebisen i magen, vad gör de dig om jag använder en e-cigg när jag sitter ute i solen med vänner? 

Om de visar sig att E-ciggen på något sätt kan skada fostret så kommer jag självklart inte använde den. 

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2012-05-15 08:40:59 följande:
    Antar att du aldrig rökt/snusat?

Ja jag har slutat röka, snusar lite ibland för att inte balla ur helt..

Om de är helt ofarligt för bebisen i magen, vad gör de dig om jag använder en e-cigg när jag sitter ute i solen med vänner? 

Om de visar sig att E-ciggen på något sätt kan skada fostret så kommer jag självklart inte använde den. 

Jag hade rökt i 12 år tills jag fick ett positivt gravtest, slutade röka i vecka 11 och har inte tagit ett bloss sedan dess.

Du får ju göra precis hur du vill, jag menar bara att det ser illa ut hur oskadligt det än är.
    Eftersom du endå har slutat tycker jag du ska fortsätta så, det är jujust det här suget som du måste stå ut med ett tag, om du röker låssas cigg tror iallafall jag att det är stor risk att falla tillbaka och börja röka igen.
  • Anonym (-)

E-ciggen innehåller nikotin så det är nog inte lämpligt att använda när man är gravid.

Anonym skrev 2012-05-15 08:56:47 följande:
    Jag hade rökt i 12 år tills jag fick ett positivt gravtest, slutade röka i vecka 11 och har inte tagit ett bloss sedan dess.

Du får ju göra precis hur du vill, jag menar bara att det ser illa ut hur oskadligt det än är.
    Eftersom du endå har slutat tycker jag du ska fortsätta så, det är jujust det här suget som du måste stå ut med ett tag, om du röker låssas cigg tror iallafall jag att det är stor risk att falla tillbaka och börja röka igen.
    Typisk FL... svara på TS fråga istället för att komma med moralpredikningar.
  • Anonym
    Anonym (-) skrev 2012-05-15 09:03:44 följande:
    E-ciggen innehåller nikotin så det är nog inte lämpligt att använda när man är gravid.

Vadå moralpredikning? Hon trodde ju inte jag hade rökt?! Sedan har jag svarat att hon får göra precis hur hon vill.
    Tycker bara att om hon klarat att vara utan cigg i 5 månader så är ju det bästa för henne att vara utan ecigg också.
  • Anonym (TS)

Åååh den innehåller nikotin?  Vad jag läst på nätet så framgick inte de. TypisktTungan ute
  • Anonym (nikotin)
    Anonym (TS) skrev 2012-05-15 09:12:18 följande:
    Åååh den innehåller nikotin?  Vad jag läst på nätet så framgick inte de. TypisktTungan ute
    Njä, tror att det finns två olika sorter, jag har en hemma som ska innehålla nikotin, men vet att det finns de med nikotin att köpa online. Var längesedan jag hörde om dessa första gången, men tog lång tid innan de fanns i svensk butik, då utan nikotin. (iaf den jag köpte)
  • Anonym

Det finns en e-cigg som heter onecig (www.onecig.com) där man bara röker vattenånga med ett smaksatt filter.
    finns att köpa på vissa ICA butiker

• bowlingpappan

Det är djupt beklagligt att anställda vid vissa "företag" som säljer elektroniska cigaretter gör allt för att få tjäna några extra slantar! Jag är förmodligen den enda ärliga säljaren av elektroniska cigaretter (www.emedia73.com) och jag avråder å det bestämdaste en gravid kvinna från att röka även elektroniska cigaretter, eftersom man i dagsläget inte har forskat tillräckligt nog på området för att veta om ett foster kan ta skada eller ej. Det är riktigt att det är en vätska man röker, men det innebär inte att de olika (smak)ämnena i den vätskan är helt ofarliga. Tillverkarna avråder själva gravida kvinnor från att röka elektroniska cigaretter, och det spelar inte någon som helst roll om de innehåller nikotin eller ej.

Samtliga människor skall avrådas från alla former av intag av tobak, nikotin eller andra, för kroppen, onaturliga ämnen. I elektroniska cigaretter finns ett tiotal ämnen som används i matvaror och godis, men det innebär inte att de är ofarliga - och dessutom är det mycket farligare att inhalera dessa ämnen än det är att intaga dem peroalt!

Jag slutade själv röka tobakscigaretter för 5,5 år sedan, men jag röker sedan ett år tillbaka elektroniska cigaretter och cigarr och det tycker jag är trevligt. När jag slutade röka blev jag sjuk och var ständigt förkyld eller så fick jag lunginflammation eller halsfluss och så var det under de tre första rökfria åren. Givetvis kommer jag aldrig någonsin röka tobak igen och definitivt inte SNUSA heller! Däremot hade jag tagit chansen att sluta röka med hjälp av elektroniska cigaretter om de hade funnits tillgängliga då, men jag fick istället klara mig på ren viljestyrka och vägrade bestämt ta hjälp av plåster, tuggummi eller andra alternativa behandlingsformer.

Om du hemskt gärna vill röka, så tycker jag att du ändå skall vänta tills efter att du har slutat amma (om du tänker/kan amma). Du kommer aldrig kunna förlåta dig själv om du röker (tobak eller elektronisk cigarett) under graviditet eller amning och senare i livet upptäcker man något fel på ditt barn. Oavsett orsak kommer du klandra dig själv och kanske andra personer också gör det.
    Jag dömer inte någon, men jag tycker att man skall "lida" av att åtminstone göra rök- och snusuppehåll under graviditet och amning - för barnets skull!

Trots att jag själv tjänar pengar på att sälja elektroniska cigaretter, så är jag oerhört mån om att människor hellre skall försöka låta bli rökning och snusning helt och hållet!

Jag hoppas att du lyckas hålla dig helt rök- och snusfri minst ett år till!
    LYCKA TILL!
    ///Erik "Bowlingpappan" Sjöbring

• HäckHäxan

Hmm märkliga svar.

Man kan ju blossa (vejpa) helt nikotinfria e cigg, då får man inga gifter i sig men vanan är svår att bryta för många och man har ändå något för händer, vilket kan göra det enklare att avhålla sig.

Folk måste väl få prova sig fram själva utan att bli helt dömda.

Nå jag kör själv med e cigg dock med nikotin, men jag vet de som slutat och bara vejpar nikotinfritt, vanans makt, men så länge de fungerar för dem så är väl det skitbra att komma ifrån gifterna kan jag tycka!

Det är inte viktigt att vinna, det viktiga är att alla andra förlorar!
  • Alvii
    Anonym skrev 2012-05-15 08:28:29 följande:
    Då hoppas jag du inte dricker sånt som är alkoholfritt som finns med alkohol också för det 'ser så hemskt ut'
  • HäckHäxan

Kan hålla med dig.

Fast samtidigt så skrev du ju en lögn som svar??? Obestämd Är det bättre än moralpredikningar, verkligen?
    Det är inte viktigt att vinna, det viktiga är att alla andra förlorar!
  • Alvii

Nej det är inte farligt med e-cigg, som vattenpipa utan tobak. Strunta i alla som är orolig för att de ska se hemskt ut, dom fokuserar nog för mycket på vad andra tycker och tänker om dom.
    :)

• Elisabeth 100

det finns olja till el.cigg som inte innehåller nikotin.
    0mg står det på dom och oftast är det blåbärssmak.
    Röker själv el.cigg men just nu är jag inte gravid vad jag vet men jag har koll på oljorna till el-cigg. :)
    Håller på att försöka sluta nu när vi håller på att försöka bli med barn. :)

• Ciggis

Varför ska man bry sig om vad andra tycker ser dåligt ut. Om du känner suget så är det ju bättre att köpa en e-cigg som är niktinfri än att kanske få ett återfall. Jag har testat en del e-cigaretter och därför startat ciggis.se som en liten hobby. Gå in där o kolla så kan du få lite tipps. Men jag säljer inga e-cigaretter

• Ciggis

Hej igen. Nytt forum för just e-cigaretter där man kan få hjälp från nya och gamla i gemet. Http://e-cigarettforum.se Gå in och kolla så kan du få lite tipps från alla

• mellimalli

www.esmokes.se Där har dom något som heter blackbox startpaket. Då får du 2 filter utan nikotin samt ett batteri för 199kr (ser ut som en riktigt cigarett). Om man vill ha nikotin till så köper man 5 extrafilter för 99kr. Jag köpte de för inte så längesen och den e grym :) USB-laddare ingår till batteriet.

• mellimalli

Såhär ser den ut. Är som en lysande röd lampa längst fram som lyser när man suger in. Som en riktig cigg :)

Svar på tråden E - cigg?