Tråden för oss som inte har barn & inte gör IVF
Hej tjejer! Jag skulle vilja starta en tråd där vi kan prata tillsammans. Denna tråden gäller oss som inte har barn sedan innan utan försöker få sitt första barn. Jag har inte hittat någon tråd där man inte pratar om IVF och liknande. Jag & min man har försökt skaffa barn i två år. Jag trodde det skulle vara lätt som en plätt att få barn. Efter första oskyddade sexet så började jag testa som en galning. Men efter ett år tänkte jag att det är något fel på mig. Vi skrev in oss på en klinik och började göra tester. Min mans spermier var väldigt bra och hela han var bra På mig hittade dem heller inget. Alla blodprover var bra, min livmoder och äggstockar var bra. Vi blev inbokade på en äggledarspolning. Gjorde den och blev helt otroligt gravid en mens efteråt. Vi hade haft sex varje dag den ägglossningstest på läkarens inrådan. Och jag tänkte att jag skulle ta ett test när jag var på BM och ingen mens kommit. Jag ställde klockan på 5 minuter och gick ut och från badrummet. När klockan ringde gick jag fram till testet och höll på att trilla ihop. Det visade positivt. Jag sprang ut till min man och han blev chockad. Trodde nästan inte på mig. Dagen efter tog jag ett CB digital och jajemen. Där stod GRAVID Jag eller VI var i ett lyckorus. Jag ville berätta för alla. För inte trodde jag att det skulle leda till missfall. En vecka senare, fredagen den 13 dessutom vaknade jag, ställde mig upp och det bara rann blod. Jag skrek rakt ut och stor grät. Hela min värld rasade samman. Jag hade inte i mina vildaste fantasier trott på missfall. Vi som haft så svårt att bli gravida. När vi väl blev det skulle väl allt gå galant!? Hela månaden var jag som ett nervvrak. Jag fick komma till gynekologen. Allt såg bra ut. Nu skulle jag få börja med ovitrelle ägglossningsspruta nästa mens. För att ägget verkligen ska släppa. Jag tog den en mens efter missfallet. Och blev gravid igen. Denna gången var jag fortfarande glad och trodde inte mina ögon. Men visste vad som kunde hända. Jag tog ett test på torsdagen BIM -3. Blev mkt svagt. Tog ett till 2 dagar senare lika svagt. Då visste jag vad det betydde. Fem dagar efter började jag blöda. Då var jag mest arg. Arg på alla som blir gravida lätt. Att på alla som inte ens vill ha sitt barn. Arg på min kropp. Arg på ALLA! Gick till läkaren. Allt bra med min kropp. Får utskrivet crinone att börja ta 1 vecka efter Ovitrelle. Ska tydligen hjälpa kroppen att bygga upp en bra miljö för fostret och hindra blödning. Nu är jag här 2 månader,2 menscyklar efter missfallet. Inget händer. Jag var helt helt hundra denna gången på att jag var gravid. Tog sprutan 30/4. Ägglossning skulle ske 2/5. Tog test idag- negativt. Så det sket sig denna gången med. Har beställt telefontid hos läkaren idag. Nu vill jag ha en insemination. Det var tal om det först. Innan första graviditeten. Men nu tyckte han inte det var lönt för jag KAN bli gravid. Tydligen inte längre. Jag är så lessen över detta. Jag bara längtar till den dagen då vi får se ett litet hjärta slå i min mage. Tills vi för berätta att vi ska bli mamma & pappa. Tills min mage växer. Åh va jag längtar efter en stor fin mage. Det skulle vara så skönt att ha någon i ungefär samma sits att prata med. Du kan väl berätta din historia? Kram på dig & lycka till där ute!!