Inlägg från: Kaf Ha Ya Ain Sad |Visa alla inlägg
  • Kaf Ha Ya Ain Sad

Flög Muhammed på en bevingad häst?

Trekk skrev 2012-05-15 08:33:50 följande:
    Koranen ger oss Al Buraq (blixten) en häst med vingar.
    VG hänvisa var i koranen står det om detta!
    Tydligen kunde denna flygande häst leasas då bla Abraham/Ibrahim använde den för att flyga mellan sin ena fru i Syrien och sin andra fru och familj i Mekka.
    VG hänvisa var i islamsgrundkällor (koranen och sunnah) står det om att det var en flygande häst!
    Tydligen kunde denna flygande häst leasas då bla Abraham/Ibrahim använde den för att flyga mellan sin ena fru i Syrien och sin andra fru och familj i Mekka.
    VG hänvisa var i islamskällor (koranen och sunnah) står det om att Abraham saw flög med Al-Buraq från (Palestina och inte Syrien) till Mecka?

Ps: Dina bilder säger oss inget och är därmed irrelevant. 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    hoppipannkakan skrev 2012-05-15 10:21:59 följande:
    Evolutionen har rationaliserat bort vingarna sen vi uppfann flygplan. 
    Och efter miljoner år, hur kommer vi och hästar att se ut utifrån din tro på evolutionen? Kommer människor att ha vingar och hästar få prata? Och de fyra benen hos hästar blir ben och armar, dvs få liknande kropp som människans?  
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Toboas skrev 2012-05-15 08:38:02 följande:
    Bra poäng - och precis som med liknande historier i bibeln så kan man ju undra hur det kommer sig att ingen utanför den muslimska gruppen noterade att "oj, där kommer en häst med vingar". Man kan ju tycka att någon av dem som såg det kunde ha tyckt det var värt att berätta för andra.
    Eftersom du instämmer med TS så bör även du hänvisa till källan, dvs var i islamsgrundkällor står det om det?
  • Kaf Ha Ya Ain Sad

OBS: Jag svarade inte på din poll då de punkter i den bygger på din okunskap i ämnet. Dvs det finns inget bra val för mig som fundamentalist (bokstavtroende) att välja.

• Kaf Ha Ya Ain Sad
    Toboas skrev 2012-05-15 10:42:05 följande:
    Att människor kommer att ha vingar är inte sannolikt eftersom det strider mot det principer som det naturliga urvalet följer. 
    Varför gör det det? 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Toboas skrev 2012-05-15 10:54:37 följande:
    Du menar att du avfärdar evolutionen utan att förstå dess grundprinciper?

Det naturliga urvalet strävar inte mot någonting, det belönar det som ger en viss individ en ökad chans att få avkomma. Att under hundratusentals år lägga energi vingar som inte fungerar är inte förenligt med den principen.
    Av samma skäl är det inte troligt att hästar skulle få mer mänskliga kroppar eftersom det samtidigt förstör det som idag ökar deras överlevnadschanser - förmågan att springa snabbt och långa distanser.

Däremot skulle en ökad förmåga till kommunikation mellan (vilda) hästar kunna öka deras chanser att överleva vilket i förlängningen skulle kunna innebära att de kan tala.
    Vem har bestämt allt dessa? Och vilka grundprinciper talar du om här? 

Eftersom du inte ser något fel i att hästar kan möjligen få prata så tror jag inte att du ser något fel i att hästar förr i tiden flög (nu talar jag inte om ämnet i TS) heller. 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-05-15 10:54:48 följande:
    VG hänvisa till dessa hadither!
    Om att ..

Koranen ger oss Al Buraq (blixten) en häst med vingar. Tydligen kunde denna flygande häst leasas då bla Abraham/Ibrahim använde den för att flyga mellan sin ena fru i Syrien och sin andra fru och familj i Mekka.
    Dessa är de punkter jag bett TS referera till källan.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-05-15 10:59:56 följande:
    Om att ..

Koranen ger oss Al Buraq (blixten) en häst med vingar. Tydligen kunde denna flygande häst leasas då bla Abraham/Ibrahim använde den för att flyga mellan sin ena fru i Syrien och sin andra fru och familj i Mekka.
    Dessa är de punkter jag bett TS referera till källan.
    Edit: och att Al-Buraq var en flygande häst. Dvs tre punkter som ni bör referera till källan. 
Svar på tråden Flög Muhammed på en bevingad häst?