Jag vill inte leva såhär mer... (flytta isär eller ge det en sista chans och testa på särbolivet?)
Är så förvirrad, jag känner starkare och starkare för varje dag att jag vill separera från sambon. Vi lever i en så grå vardag så jag har helt tappat lusten till allt, vårt förhållande är stendött. Jag har ingen sexlust alls, jag har ingen lust att vara med honom alls och skulle han vara borta en helg saknar jag inte honom utan tycker snarare att det är jäkligt skönt. Jag vet inte ens om jag älskar honom längre, hur vet man det?
Jag funderar på om jag ska föreslå särbo, tror ni på det? Att vi bor separat i veckorna och kanske ses på helgen bara. Jag tror det är vardagen vi inte fixar tillsammans, vi tycker och tänker så olika om allting. Vi kan inte ens dela på vardagssysslor och jag skulle hellre sköta allt själv än att behöva tjafsa om allt hela tiden. Jag är irriterad på honom dagarna igenom för att han inte ser när nånting behöver göras här hemma, han tar sig inte för nåt utan att man ska behöva tjata eller be honom (sen säger han att jag är en tjatig jävla kärring). Mitt tjat resulterar i bråk och sen blir det ändå inget gjort... Trött på att vara hans hemhjälp. Han tror att allt fixar sig självt ungefär och det har det ju gjort för honom. När han jobbade så gjorde ju jag hushållssysslorna eftersom jag var hemma (mammaledig) men nu är han arbetslös och tror att det fortfarande funkar så. Han kan dra iväg och träna och tror liksom att hemmet ska vara i ordning när han kommer hem, maten på bordet osv.
Hur som helst, jag har aldrig levt ensam, inte han heller. Vi fick barn som ganska unga och flyttade ihop bara några veckor innan första barnet kom (vi har nu två). Så vi har aldrig fått leva tillsammans på riktigt bara VI två. Kanske är det där skon klämmer, hade vi fått leva själva först så kanske vi redan då insett att vi inte är gjorda för varandra, eller hade vi hunnit bygga upp något slags system och komma in i sambolivet innan familjelivet. Jag vet inte alls faktiskt, allt jag vet är att det är så jävla tråkigt att leva med honom och jag är trött på det.
Men givetvis vill jag ge det en sista chans för barnens skull så om någon har positiva erfarenheter från särbolivet så berätta gärna! Alternativet är ju att separera och göra slut, jag är bara så rädd och jag vet inte ens varför. Vet inte ens om jag stannar för att jag är rädd för att leva ensam eller för att jag älskar honom längre...
Jag har ingen inkomst, men det har inte han heller just nu men allt känns lättare när man är två att dela på skiten. Men så kan man ju inte heller tänka, jag vill visa mina barn något annat liv. Jag vill att de ska se mamma och pappa glada, se kärlek och inte två kompisar (för det är så det känns) som delar lägenhet. Vi har sex max en gång i månaden och då för att han tjatat så länge och jag ger med mig för att stilla hans lust, jag har ingen alls, aldrig.
Vi tycker inte lika om nånting och det känns alltid som att jag måste försvara mina åsikter när vi pratar, han tycker tvärtemot i precis allt jag tycker. Vi tycker olika om hur vi ska uppfostra barnen, om hur vi ska bo, vart vi ska bo, han vill inte lägga pengar på resor utan på elektronik och jag vill resa och uppleva saker tillsammans. Och när man helt prioriterar olika saker blir det svårt att vara lycklig. Jag är så trött på det, på att aldrig bara få känna mig ompysslad och älskad för den jag är. Vi har helt tappat all respekt för varandra och gör aldrig något extra för den andra. På kvällarna sitter vi vid varsin dator och vi pussas inte ens varje dag längre...
Åh jag vill verkligen inte leva såhär mer... Och det känns mer och mer som att han aldrig kommer vara den där personen som jag vill leva med, varför är det så svårt att släppa taget?
Blev ett långt inlägg men behövde ösa ur mig lite känslor bara. Nån annan som sitter fast i ett grått träsk som bara längtar efter kärlek och glädje igen?