Denna app laddade jag ner till slut: http://itunes.apple.com/us/app/10k-trainer-pro-run-for-pink/id511600792?mt=8
Provade den första gg igår & jag tycker den funkade jättebra, inga problem alls att höra eller hänga med.
Kör nog på den ett tag tror jag så får vi se hur det går 
Dawwe1974 skrev 2012-05-20 10:26:40 följande:
Om du vill lära dig springa en mil så kan jag ge dig lite tips utan app.
Jag är snart 38 år och har aldrig varit någon löpare i större utsträckning anledningen är nog att jag har rätt korta ben och man är inte byggd för löpning. I Jan/feb skaffade jag mig gymkort för första gången.
På gymmet började jag alltid uppvärma på löpbandet ett par minuter. Allt eftersom veckorna gick så sprang jag längre och längre på bandet. Det var 1 km, 2,5 km, 3 km, 5 km, 4 km osv.....En dag när jag hade sprungit 5km så tänkte jag att jag skall prova om jag klarar och springa en mil. Troligtvis får jag väl gå ett par kilometer.... och vet du jag klarade 1 mil! Visst jag gick vissa sträckor, men jag hade ingen tidspress. Ett mål har väl alltid varit att jag skulle springa milen under timmen. Just denna gången på bandet tror jag det vart 1tim och 12 minuter.
Idag nu i maj så har jag varit med i ett mästerskap på 10 km och sprang på 54 minuter. Kändes jättekul att nå sitt mål. Jag har flyttat mitt mål nu och skall springa under 50 minuter nästa gång.
Köp schyssta skor, nya kläder, och hitta vänner som springer så lyckas man om man verkligen vill.
Använder själv runkeeper, för att mäta avstånd, och tid. Du hittar mig som dawwe74.
Lycka till!
Tack för tipset, men jag har inget gymkort då det inte finns ett nära mig med löpband, så jag kör ute istället