• pixie mason

Levaxin-tråden!!!

Om man höjer dosen själv kan man få biverkningar så som hjärtklappningar och gå ner mycket i vikt.

Jag äter 100 mg om dagen fick fel på sköldkörteln när jag var gravid och fick börja med 25 i två veckor sen höjdes dosen till 50 och efter två månader fick ja höja till 75 och när ja blev gravid igen fick ja höja till 100.

Levaxin är ju som tur är en mild medicin men dosen kan behövas ställas om både uppåt och neråt. Därför är det viktigt att man själv påpekar detta för läkare att man vill göra blod koller för i mångafall glömmer dom bort och skicka kallelser för kontroller.

Vet inte vad ni har för känningar utav att dosen är för låg men ja märker direkt om ja måste höja dosen för då blir jag extrem trött och börjar tappa hår sen går jag kraftigt upp i vikt också.. Plus hjärtklappningar.

• pixie mason

Det tar ju tyvärr ganska lång tid och ställa in rätt dos med levaxin men man brukar märka att man är på rätt väg när man inte känner den där sjukdoms känslan lika intensivt längre.

Ja kul att det finns en levaxin tråd

• pixie mason

Ja frågade på apoteker hur man eg ska ta sina tabletter då man får höra olika bud från olika ställen. Hon sa att det spelar ingen roll om man tar den i samband med måltid eller fastande. Det VIKTIGA är att man tar det samma tispunkt varje dag.

Jag vet inte vad som eg stämmer men jag tar alltid mina tabletter i samband med frukost och eftersom mina värden höjs så bör det ju fungera. Nu när man är gravid så vet man ju att det kan hoppa ner och upp men när jag inte va gravid låg man stabilt.

• pixie mason

nej då jag dricker proviva till frukost (oftast) och äter omelett till frukost =)

men bra att veta att man inte ska ta det med kalcium för tyvärr meddelar dom ju inte en om det på sjukhus när man får medicinen och inte alla gånger man tänker sej för när man äter att man inte ska dricka mjölk eller så direkt efter man tagit den

• pixie mason

som ja skrev tidigare i tråden  (tror jag) så fick ja missfall efter sonen och i samma veva upptäcktes att mina värden va super låga men när ja började äta levaxin och kom upp i en bra dos blev jag gravid snabbt och denna gång har liten stanna i magen. är i vecka 19 i morgon :D
    så dina chanser till + är nu mycket större om du har fått en bra dos på medicinen.

• pixie mason

Får ja fråga varför spermatest inte fås svar på fören i höst?

Jag ska hålla tummar o tår för er att ni snart får + :)

• pixie mason

Jag har fått höja min dos levaxin ännu igen nu är ja uppe på 100 mg om dagen och ska ta nya prover om en månad för och se hur man ligger till.. tydligen ska man ligga på 2,0 men vid provtagningen låg ja på 2,4 hade ingen aning om hur värderna skulle ligga innan hon berätta..men är lite fundersam med tanke på att man läser om lika värden vad är eg högt och lågt? förvirrande

• pixie mason

åh fasiken o ja som ligger på 2 :P men ja har ju blitt gravid 2 gr så undrar varför dom säger att 2 är normalt i mitt fall? :S

Svar på tråden Levaxin-tråden!!!