• JessikaSv

Ringtest för att kolla flicka/pojke

Någon som gjort ringtestet för att kolla om det blir flicka eller pojke?
    Man håller en ring i en tråd (Har hört det skall vara ett hårstrå iofs) över magen så tolkar man hur ringer rör sig, i vilket mönster.
    Om den cirkulerar skall det vara en flicka, och pendlar det skall det vara en pojke... :)

Helt ovetenskapligt säkert, men hade varit kul att se vad ni andra fått för resultat (och om det stämmer eller inte)

Jag har provat flera gånger, och den cirkulerar, så då tolkar jag det som tjej. Känns som det är en flicka som ligger där inne, men eftersom vi valt att inte kolla upp det på UL, så får vi vänta tills h*n kommit ut för att se om det tämmer eller inte. :)

Som sagt, lite roligt tidsfördriv iallafall kanske... :) Meddela gärna vad ni får för resultat!

• Svar på tråden Ringtest för att kolla flicka/pojke
  • MonkeyLover

Det där sa min mormor åt oss att testa! Ringen pendlade och ut kom en liten grabb!  

För skojs skull testade vi även på sambon och hans mamma, men där hängde ringen stilla... Inbillning och lite undermedveten hjälp kanske, men vem vet!? :-P 

• Musen

Har testat denna graviditet flera gånger men ringen både pendlar och snurrar... Väntar dock tvillingar..

• agua

Har testat på både mig och en kompis och de pendla för oss båda. Ut kom pojkar :)

• Emsan87
    Musen skrev 2012-05-16 11:20:59 följande:
    Har testat denna graviditet flera gånger men ringen både pendlar och snurrar... Väntar dock tvillingar..

Det kanske är en av varje då om det stämmer ;)
  • C R

På mig stämde det!! Först pendeln o sen ring!! Kille tjej!! Stämmer på många vi testat på!!

• Annzofie

Testade nyss ena sidan av magen pendlade den kraftigt andra sidan snurrade den ;)

• Maja

På mig funka det. 1 barnet pendlade det ut kom en pöjk. på 2 barnet cirkla den å ut kom en tjej. på 3 barnet visa det pendling.(fick sent missfall.) på 4 nu cirklar den å på ul visar det en tjej. e gravid nu.  tänk på att ni måste göra ring testet efter varje ni har vart gravida med. detta e min 4 grav så 4 ggr på raken gjorde ja testet å allt stämmer på mig.

Älskar Ronny å Elias 071111 å Izabelle 091113
  • cattus

när vi var "små" hörde vi att man kunde kolla hur många barn och vad man skulle få, så vi testade då vi gick i mellan/högstadiet, två killar och en tjej skulle jag få. Två killar har kommit och är gravid igen. det  som är mest "skrämmande" är att min kompis inte skulle få barn alls, enl. ringen, och det har hon inte fått heller(är 40+), mest galet att vi testade min mamma och hon skulle ha flicka+ pojke+ flicka.  jag är född -69 min bror -71 och min lillasyster -83, (flera år efter att vi testade)

Svar på tråden Ringtest för att kolla flicka/pojke