• Anonym (stressad)

3 barn

Hej ! En konstig undran, jag har en tjej som jag känner som har lyckats få kontakt med en kille i från en annan stad. Han kom hit till henne i mitten av mars och bor tillsammans med henne och hans 3 barn och en hund i en liten 1:a på 39 kvm. Är det verkligen okey, barnen är 9, 12, 18 år gamla. Hon lyssnar inte och pratar inte ens med sin mamma mer fast vi försöker få henne att förstå att det är galet. Till saken är att hon har inte träffat den här killen på 8 år ca. Det kan då inte vara bra för barnen.

• Svar på tråden 3 barn
  • barnpsykologen margit

Hej!
    Din fråga är lite otydligt formulerad, men jag förstår det som att det är din dotter som lever ihop med en man som har 3 barn. Du är orolig för att detta inte är bra för barnen pga att lägenheten är så liten?
    Jag utgår från att såväl kvinna som man är myndiga och gör sitt bästa för att se till barnens behov. Att hon inte har kontakt med dig behöver ju inte betyda att de far illa.
    Men om du på andra grunder tror att barnen far illa, och det inte bara handlar om att du är oense med din dotter, så kan du alltid anmäla till socialtjänsten.
    Det är nog den enda väg du kan gå om du inte kan närma dig din dotter på ett sådant sätt att hon vill ha kontakt med dig och känner att hon får stöd från dig.
    med vänlig hälsning.
    Margit Ekenbak 

Svar på tråden 3 barn