Inlägg från: Millicent |Visa alla inlägg
  • Millicent

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

De här trådarna är så pinsamma. Ni som startar dem har problem som ni försöker lägga ut på andra. Ni stör er på främlingar som inte gör som ni i något så harmlöst som vad de har på sig och hur de ser ut. Varför skaver det att alla andra inte fixar till sig enligt era preferenser? Hur kan det vara så jobbigt eller hotfullt för er att det blir en provokation med människor som inte sminkar sig, inte rakar underlivet, inte matchar kläder, har mjukisbyxor och allt vad det nu är. Det måste krävas någon sorts särskild mentalitet... gemensam med surgubbar och surkärringar som tycker att andra inte är tillräckligt noga med gräsklippningen, skrattar åt fel humorprogram eller att ingen borde få sova längre än si och så på lördagar.

Skaffa ett liv och var nöjda med er själva istället! Som det är nu undrar jag om det är någon sorts bitterhet över att ni lägger så mycket ofrivillig tid på utseende, gräsmattor och tvingar er att gå upp på lördag morgon så att ni förgås av tanken på att andra så lättvindigt och glatt skiter i det ni kämpar så hårt med.

• Millicent
    puss skrev 2012-05-16 12:34:43 följande:
    Millicent, men tänk på art det finns folk utan mascara där ute!! Vad är det för samhällsansvar??
    Ja fy helvete att man bara kan få gå uuut så! Det borde ju vara straffbart! Hur kan de få hålla på och gå utan mascara. Man måste ju vårda sin relation också! Och tänka på vad andra tycker.
  • Millicent
    Anonym skrev 2012-05-16 12:37:49 följande:
    jag tycker även att det är viktigt ( för mig iallafall!) att fixa sig när man bara är hemma, städar, påtar i trädgården eller vad man än gör, man vet ju aldrig om det kommer någon på besök.
    Jag sover med smink på, jag tror att min man på 5 år sett mig utan 2 ggr 

Du känner inte att du skulle vilja andras ut och slappna av?
  • Millicent

Fast gillar man att sova med smink så gör man väl det. I mina ögon inte värt tiden det måste ta att ha en snygg sminkning dygnet runt och jag kan inte leva mig in i behovet på annat sätt än att det skulle röra sig om att inte kunna stå ut med hur man egentligen ser ut.

• Millicent
    Anonym skrev 2012-05-16 12:49:06 följande:
    Jo gillar man det så gillar man det de är en självklarhet. MEN ts säger att hon har god hudvård det har man inte om man solar solarium och sover med sitt smink varje natt i flera år.. =)
    Nä det har du rätt i att det låter motsägelsefullt.

Nu har jag lite svårt att tro på TS.... men ville lämna mitt bidrag till att inte tråden skulle falla i samma grop som TS, att gå loss över hur fel andra gör med sitt utseende   
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??