• Ely

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Yta för mig är väldigt viktigt, jag tar alltid god tid på mig på morgonen , att tvätta ansiktet, smörja, sminka, fixa håret osv.

Solarium har jag inte någon större crush för, brunutansol funkar om jag vill känna mig brun .

Träna gör jag väl...

Jag ser min kropp som en konstduk, jag gillar att smycka och sminka, men det gör jag för att JAG vill,  det är ett av mina intressen sen flera år tillbaka, satt som liten och sminkade mig med mina vattenfärger på köksbordet, snodde mamma och systrarnas smink osv 

• Ely
    lillajag82 skrev 2012-05-16 14:49:00 följande:
    precis! Man MÅSTE inte sminka sig..jag hatar se överspacklade tjejer överallt.. 

Jag sminkar mig men det är ibland när jag känner att det är något speciellt..och då spacklar jag mig inte..
    Jag gillar smink och kläder men det får inte gå till överdrift..
    Jag vet att jag ser bra ut men jag föredrar att människor hellre ser mig som den jag är och inte för hur jag ser ut..
    man måste inte inte sminka sig heller.

nu ryckte du ju ner oss som gör det 
  • Ely
    Anonym (Må bra o ha kul!) skrev 2012-05-16 15:10:43 följande:
    Jag tycker det är patetiskt med människor som lägger ner en massa tid och pengar på sitt utseende. Satsa på att må bra och ha kul tillsammans med nära och kära istället!
    jaha, då är mitt intresse och jobb patetiskt..
  • Ely

är det inte bättre att dom som inte sminkar sig eller lägger stort värde i det accepterar och respekterar vi som gör det utan att kalla oss överspacklade , fula osv

och vi som gillar att sminka och fixa oss accepterar och respekterar dom som inte gör det utan att nedervärdera dom till slashasar

• Ely

fast barn... vad har mina barn för nytta av att ha snygga matchande kläder ?
    Dit kan jag gott skicka ett barn med lappade byxor.

Dom kladdar mat, kryper på backen, i sand, plumsar i vatten.

Dessutom så ser jag ingen anledning till att JAG ska bestämma deras kläder.

Vill någon ha en rosa tröja med ett par neongröna byxor ( skärande färger) så får dom väl ha det, vill dom ha en stövel och en gympadoja, ja gör så.

Vill dom inte ha några skor, javisst..

Förvisso åker ändå rätta dojorna med när dom märker att två olika skor inte var någon hit, eller att det som mamma sa var kallt utan skor.. men jag kastar aldrig "vad var det jag sade" i ansiktet på dom 

• Ely
    Anonym skrev 2012-05-16 16:29:18 följande:
    Just nu sitter jag oduschad med mjukisbrallor och en knut i håret!

Jag njuuuuuuter!

Jag förstår dig till viss del TS.

När vi är ute är vi också måna om att se pigga och fräscha ut.
    Men skit i hur andra ser ut och sköt ert egna

Ni slipper i alla fall oroa er för att folk ska se er som trash!
    jag har sprungit ut med hunden på rastrundor i blåa plyschbyxor innan jag hann fixa mig idag :$
  • Ely
    Ely skrev 2012-05-16 17:06:22 följande:
    fast barn... vad har mina barn för nytta av att ha snygga matchande kläder ?
    Dit kan jag gott skicka ett barn med lappade byxor.

Dom kladdar mat, kryper på backen, i sand, plumsar i vatten.

Dessutom så ser jag ingen anledning till att JAG ska bestämma deras kläder.

Vill någon ha en rosa tröja med ett par neongröna byxor ( skärande färger) så får dom väl ha det, vill dom ha en stövel och en gympadoja, ja gör så.

Vill dom inte ha några skor, javisst..

Förvisso åker ändå rätta dojorna med när dom märker att två olika skor inte var någon hit, eller att det som mamma sa var kallt utan skor.. men jag kastar aldrig "vad var det jag sade" i ansiktet på dom 
    dit = Dagis
  • Ely
    Anonym skrev 2012-05-16 17:39:04 följande:
    Låter du dom gå ut med två olika skor?
    man väljer sina fighter.
    Dom märker ju själv vilken idé det var sen, och rätta skorna finns ju med. 
  • Ely

ni tycker att TS är patetiskt, dum, hånar henne osv.

Ni är inte så mkt bättre själv om ni kollar era dumma inlägg 

• Ely

dubbelmoral på 90% av inläggen..

Vackrare utan spackel, skrattar åt fake brudar, äckligt med lösnaglar osv.

varför upprörs ni när ni ändå hackar på oss som är tvärtemot och gillar "spackel", lösnaglar osv  ?

• Ely
    Anonym skrev 2012-05-17 17:58:31 följande:
    Tycker du det är viktigt med en bra sexappeal?
    nej ?
    men jag hackar inte ner och hånar dom som tycker att det är viktigt 
  • Ely
    molly50 skrev 2012-05-17 19:27:16 följande:
    Ja,de där kommentarerna är nog rätt vanliga bland killar. Jag har också hört män som sagt så. Och det är väl inget jag kan se som en positiv komplimang. Snarare som att de ser tjejen som något som duger att sätta på.
    När man får höra att man är fin,trots att man inte piffat till sig eller sminkat sig så tar i alla fall jag det mer på allvar. 
    vad jag får för kommentarer bakom ryggen av en låg människa som inte kan ta stake till sig och själv säga vad dom tycker om mig face to face, tex på stan, ica, krogen eller whatever lider jag inte av.

Däremot har jag , trots att jag är spacklad osv mest bara hört positiva saker, på krogen, ute på gatan,  folk jag inte känner på fb osv,

Men det är iallafall grisigt med vuxna människor som kommenterar människor dom inte känner bakom ryggen,  det säger mer om dom än om mig isådanafall, och hellre än "ful" yta än en ful insida 
  • Ely
    molly50 skrev 2012-05-17 19:34:06 följande:
    Och vilka signaler tycker du att TS ger? Enligt henne så är man inte snygg om man inte sminkar sig,klär sig snyggt,solar solarium och tränar på gym. Enligt henne så är man ful om man går runt i träningsbyxor och rufsigt hår och att man ska vara glad om ens man inte ser sig om efter någon annan kvinna.
    Hon försöker trycka ner andra genom att påstå att män trånar efter henne osv för att hon alltid sminkar sig och håller sig,i hennes tycke,snygg hela tiden. 
    Att hon dessutom drar in sina barn i det hela gör inte saken bättre. Snarare tvärtom. 
    Man får ha vilka åsikter man vill om utseendet,men sina barn kan man lämna utanför,tycker jag.
    Att skriva så som TS gör tycker jag säger mer om henne än det gör om de som inte delar hennes åsikter. 
    Så jag tycker att TS,i så fall,är lika ojuste genom den attityd hon uppvisar här. 
    man behöver väl inte sänka sig till den nivån, som jag tidigare sagt ( jag själv är väldigt mkt för smink och hår då det är något jag sysslat med i flera år)

dom som inte ser värde, nytta eller nöje i att dagligen sminka sig eller fixa, kan acceptera och respektera oss som gör det utan att gapa att vi är fula, fejk osv.

Och vi som ser värde,nytta och nöje i det, vi får acceptera och respektera dom som inte gör det utan att nedervärdera dom till lata slashasar,

I grund och botten vad än tråd på FL än säger så är det viktiga en fin insida, därför tänker jag inte sätta mig på den nivån att jag nedervärderar andra så grovt som ts i vissa inlägg och många andra här, vad jag än tycker, för min insida är vacker.
    Men jag blir själv berörd då smink och hår är mitt intresse sen 15 år tillbaka, och så många gapar att såna som mig är fula, fejk, männen snackar bakom ryggen osv. 
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??