Anonym skrev 2012-05-16 17:11:08 följande:
Alla har rätt att se ut som dom vill, men det är riktigt tråkigt att kolla på dom, och jag tycker det är synd om partnern som ser sin käraste förfalla.
Gäller även män som tillslut får plumsmage och inte bryr sig om att raka sig( okej med organiserad hårväxt, inte hej vilt)
jag solar inte sönder min hud, 1 gång i veckan 15 minuter räcker.
Och jag sover med smink, jag använder bra produkter, har ingen problemhud, tar noga handom den med bra produkter mellan sminkningarna, ångar, kemisk peeling osv.
Men jag tycker att man iallafall kan ha hela skor, hela snygga rena kläder , iallafall borstat hår och kanske lite läppglans och mascara
Då är det väl bara att titta bort då. Ingen tvingar dig att titta på någon du tycker ser ovårdad ut.
Och tänk på att likaväl som att du tittar på andra för att du tycker de ser ovårdade ut så kan andra titta på dig för att de tycker du är överdriven och kanske ser slampig ut när du sminkar dig och fixar till dig innan du går till Ica.
Jag förstår inte varför man måste göra det. Att du sover med smink på nätterna och att din man inte sett dig utan smink mer än kanske 2 ggr tycker jag tyder på att du är osäker och rädd för att han ska lämna dig om han får se dig naturligt vacker. Du kanske borde börja fokusera mer på din personlighet och få ett vackert inre. (Sminkar man sig och solar för mycket och färgar håret osv så lär man få dålig hy och dåligt hår och se sämre ut som äldre)
Jag visade denna tråden för min man och han bara stod och gapade. Kanske framförallt för att han tycker det är betydligt mer oattraktivt med någon som sminkar sig och ständigt är tillfixad och utseendefixerad än med någon som har ett vackert inre och ser naturlig ut.
Jag sminkar mig inte särskilt ofta. Bara om jag ska gå på fest eller någon annan liknande tillställning. Men jag är alltid hel och ren och samma sak gäller min man. Vi har varit ett par i drygt 10 år och jag oroar mig inte för att han ska lämna mig pga mitt utseende. Hade det varit så illa så hade han nog lämnat mig för längesen.
Att tro något annat känns lite naivt.
Och skulle jag alltid vara sminkad och tillfixad så skulle jag,som snart blir 40 år,känna mig som en desperat kärring.