• Manmbo

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag sminkar mig ytterst sällan, solar inte solarium, borstar igenom håret på morgonen. Tränar gör jag och kläder är ngt jag väljer med omsorg beroende på vad jag ska göra.
    Ändå tycker jag själv att jag med mina 39 år ser fräsch och snygg ut. Jag gillar mig själv och får ofta komplimanger, vilket är kul och trevligt men viktigast är ändå att jag trivs och inte att andra tittar på min man med avundsjuka blickar grundat på hur jag ser ut.
    Upplever att kvinnor generellt är måna om sin hälsa och sitt utseende utan att för den sakens skull gå all in vad gäller tex smink och senaste modet. En kvinna (och man) är som mest attraktiv när självförtroendet och glädjen hos dem syns och det oavsett stil.

Fördomen är en enkelriktad gata med stoppförbud för förståndet
  • Manmbo

Ts, en fråga till dig. Är det så att du liknar skönhet med fixat hår, smink, solariumbränna och matchande kläder?
    Om ja? Är du medveten om att det finns de som är måna om sitt utseende men som inte har samma preferenser som du själv? OCH som dessutom ser bra ut.

Till de som har inställningen att snygg och fräsch är lika med sämre relation och issues bakom kulisserna... kom igen! Så fånigt, korkat och naivt. Varför skulle lycklig och snygg vara en fasad?

• Manmbo
    Anonym skrev 2012-05-16 19:16:16 följande:
    Men TS, det är väl bara bra att alla andra ser så risiga ut jämfört med dig så att du kan få all den där uppmärksamheten som verkar vara så viktig för dig? Om vi andra också började fixa oss lika mycket som du kanske ingen skulle kolla på dig längre  och - ve och fasa- din man kanske skulle kolla på andra.

Likaså med er fina familj, hur ska ni sticka ut ur mängden om alla andra rycker upp sig?

Och varför är detta så viktigt för dig? Kan du inte bara göra det för din egen skulle om du mår bra av det?
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??