Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
Anonym skrev 2012-05-16 12:16:37 följande:
Kanske därför att alla inte bryr sig om att ha en fin fasad. För oss är det viktigare att vi har det bra tillsammans än att vi ser bra ut utåt. Att sminka sig varje dag och springa till solarium och frissan titt som tätt, det kostar tid och pengar. Jag tillbringar hellre kvällen med min man än med att sitta och fixa mig. Jag sitter hellre och gör något kreativt såsom att skriva historier eller designa bilder, än att ligga och slösa tid i ett solarium. Jag håller mig själv fräsch, jag färgar håret regelbundet och jag har på lite lätt vardagssmink innan jag går till jobbet. Kläder har jag enkla men funktionella i en stil som passar mig och är bekväm. Jag rör mig mycket i jobbet, så jag går alltid i gympadojor. Höga klackar skulle slita ut mig på nolltid och kännas väldigt overkill... jag kan väl inte lalla runt fullt sminkad i högklackat i en fabriksmiljö bland grabbar i skitiga blåställ! Jag måste inte ha blåställ själv, men det hör verkligen inte till kulturen här att spöka ut sig till vardags.
Men framförallt så ger jag blanka f-n i vad du eller någon annan tycker om hur jag ser ut. Jag trivs med mig själv, jag tycker att jag ser ok ut och jag behöver inte överdriva eller spöka ut mig för att behålla min mans uppmärksamhet.