• Ninja05

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Lite intressant tråd då jag precis disskuterade detta med min sambo..

Vi har två hyfsat små barn. Jag är noga , men inte överdriven gällande hygien och utseende. Jag har shyssta kläder varje dag, och ja, sminkar mig neutralt varje dag. Men detta gör jag mest för att jag inte känner mig "vaken " om jag inte gjort det.

Frågade iallafall min sambo hur han skulle se på det om jag gled runt i mjukisbyxor oftare, eller struntade i smink och parfrym.. Han sa då att han helt klart trodde på att ett förhållande kunde bli sämre om inte BÅDA parterna tog hand om sig, vårdade sitt yttre och då och då gjorde sig lite extra fin för sin kära.

Och ja, det tror jag med. Man älskar ju SJÄLVKLART sin man/fru/sambo precis som denne är, men tror att alla mår bra av att man tar hand om sig!

Go å gla, kexchoklad! :)

• Ninja05
    Meowth skrev 2012-05-17 21:44:05 följande:
    Förvånad Jag hoppas du inser hur många kalorier den innehåller?!
    Ojoj, tänkte inte på det. Men kan vara värt att träna dubbelt den dan!
  • Ninja05
    Virus85 skrev 2012-05-17 22:02:28 följande:
    Min man brys sig inte om vilka kläder jag har eller hur sminkad jag är han vill helst ha mig naken ;) kläderna är bara ivägen säger han......
    Så säger dem alla vid de rätta tillfällena ;)
  • Ninja05
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-05-17 22:06:13 följande:
    Men helt ärligt...det spelar väl ingen roll, titta på det du tycker är vackert så slipper du titta på det du tycker är fult. Alla har ju inte samma smak så bara för att du inte gillar en grej betyder ju inte det att det inte finns nån son gör det. Har man ett så jävla trist och händelsefattigt liv att andras kläder o frisyr gör en irriterad...då har man problem - det är inte min sak att vara ögongodid åt dig...jag kan vara det åt min partner om jag vill men alla andra ger jag blanka tusan i.
    Handlar ju inte om ÖGONGODIS. jag förstår inte det resonemanget. Tänk dig att ALLA människor runt dig skulle "skita i vad andra tyckte" och glida runt i fläckliga mjukisbyxor och osminkade, kanske oduschade också.
    Tillslut skulle man lessna.

Det är fan mänskligt att vara renlig, fräsch. Men framförallt är ju samhället styrt sånt, man ska se välvårdad ut. Och välvårdad betyder inte Barbie med lösnaglar, söndersolad och silikonbröst. Det handlar om ett rätt neutralt, men vårdat yttre. Det kan jag iallafall säga att jag förväntar mig av folk..
  • Ninja05
    Absens skrev 2012-05-17 22:12:46 följande:
    Äsch, min kille valde mig trots (eller på grund av?) att jag var osminkad och lite "skitig", så jag antar att det är så han vill ha mig. Annars hade han väl valt någon annan. Jag tror inte att alla män går och suktar efter en solbränd, jättesminkad brud med push-up och högklackat och jag tror verkligen inte att alla män ljuger för sina kvinnor när de säger att de gillar dem bäst när de är nakna och ofixad. Jössus, jag gillar ju min kille bäst när han är naken och ofixad, varför skulle det vara så konstigt om han tyckte samma sak om mig?
    Undrar varför du börjar försvara dig så hemskt om du var så säker? Då skulle ingen förklaring behövts.
  • Ninja05
    Absens skrev 2012-05-17 22:23:16 följande:
    Nej, gud, det är inget försvar. Jag vill bara poängtera att människor är olika. Självklart finns det män som inte alls tycker att deras flickvänner är finast osminkade och ofixade. Jag tycker bara det är onödigt att hinta att alla män skulle ljuga när de säger så. Nu är jag inte direkt sunkig och ovårdad, så jag hör kanske inte till skalan som kritiseras.
    Ja klart vi alla är olika! Och skrev ju innan att klart att ens livskamrat älskar en för den man är. Men finns ju alltid saker man kan göra för varann!
  • Ninja05
    Absens skrev 2012-05-17 22:29:17 följande:
    Så sant! Jag hade nog inte pallat om min partner var direkt ofräsch, typ sket i att duscha och hade mycket smutsiga kläder. Men det känns som att TS snarare syftar på att just kvinnan ska vara väldigt fixad; solariebrun, sminkad, fint klädd även hemma.
    Fast det Ts skriver är faktiskt i mina ögon ett vårdat yttre. Inga överdrivna grejer, står inget om  nåt solarie, utan precis som jag beskrev vad ett vårdat yttre är för mig...
  • Ninja05
    Ninja05 skrev 2012-05-17 22:32:14 följande:
    Fast det Ts skriver är faktiskt i mina ögon ett vårdat yttre. Inga överdrivna grejer, står inget om  nåt solarie, utan precis som jag beskrev vad ett vårdat yttre är för mig...
    Men som sagt, det var enligt mig :)
  • Ninja05
    Anonym skrev 2012-05-17 22:36:21 följande:
    I trådstarten:
    Hopps! Missade , sånt händer ;)
  • Ninja05
    Meowth skrev 2012-05-17 22:43:32 följande:
    Vad försvarar hon? Det faktum att hon duger precis som hon är? 
    Nej menade mer gentemot mig när jag klart skrivit att sambon självklart älskar en som hon är. ( Alltså duger alldeles utmärkt precis som hon är ).
  • Ninja05
    Meowth skrev 2012-05-17 22:43:32 följande:
    Vad försvarar hon? Det faktum att hon duger precis som hon är? 
    Var ju liksom min poäng där, att hon inte behövde förklara VARFÖR hon dög ...
  • Ninja05
    Anonym skrev 2012-05-17 22:48:14 följande:
    Hm, tydligen behövdes det eftersom du inte förstod..?
    Jag förstod visst. Tror däremot inte DU förstår.
  • Ninja05
    Anonym skrev 2012-05-17 22:51:47 följande:
    Och nu blev det bara ännu mer tydligt att du inte förstår.
    Huvudsaken är att jag förstår vad jag själv menar, men det förstod inte du ;)
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??