• Absens

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Anonym skrev 2012-05-16 13:59:43 följande:
    min mans kompisar säger att dom önskar att deras fruar lade ner lika mycket tid som mig, jag får ofta höra att jag är attraktiv ( förutom från avundsjuka mjukisbrallor till fruar ), men mina väninnor tycker att jag ser bra ut
    Det är klart att de gör. Frågan är; hur ser dessa män ut? Lägger de ner lika mycket tid som sina kvinnor på sitt utseende? Går de alltid runt och är matchade och fina när de går på ICA eller påtar i trädgården? Färgar de håret?

Jag sminkar mig inte till vardags. Det gör inte min kille heller. Jag använder inte mjukisbyxor för jag finner de inte bekväma, likaså med honom. Jag tycker att han är fantastiskt vacker när han är nyvaknad och svullen i ansiktet med kuddtryck över kinder och han tycker likadant om mig. Jag förstår inte varför någon av oss skulle kladda massa smink i ansiktet och stå och matcha kläderna perfekt, när det absolut vackraste är han i sitt naturligaste tillstånd - osminkad och naken. Allt annat är bara fasader.
  • Absens
    Ninja05 skrev 2012-05-17 22:06:09 följande:
    Så säger dem alla vid de rätta tillfällena ;)
    Äsch, min kille valde mig trots (eller på grund av?) att jag var osminkad och lite "skitig", så jag antar att det är så han vill ha mig. Annars hade han väl valt någon annan. Jag tror inte att alla män går och suktar efter en solbränd, jättesminkad brud med push-up och högklackat och jag tror verkligen inte att alla män ljuger för sina kvinnor när de säger att de gillar dem bäst när de är nakna och ofixad. Jössus, jag gillar ju min kille bäst när han är naken och ofixad, varför skulle det vara så konstigt om han tyckte samma sak om mig?
  • Absens
    Ninja05 skrev 2012-05-17 22:17:07 följande:
    Undrar varför du börjar försvara dig så hemskt om du var så säker? Då skulle ingen förklaring behövts.
    Nej, gud, det är inget försvar. Jag vill bara poängtera att människor är olika. Självklart finns det män som inte alls tycker att deras flickvänner är finast osminkade och ofixade. Jag tycker bara det är onödigt att hinta att alla män skulle ljuga när de säger så. Nu är jag inte direkt sunkig och ovårdad, så jag hör kanske inte till skalan som kritiseras.
  • Absens
    Ninja05 skrev 2012-05-17 22:26:51 följande:
    Ja klart vi alla är olika! Och skrev ju innan att klart att ens livskamrat älskar en för den man är. Men finns ju alltid saker man kan göra för varann!
    Så sant! Jag hade nog inte pallat om min partner var direkt ofräsch, typ sket i att duscha och hade mycket smutsiga kläder. Men det känns som att TS snarare syftar på att just kvinnan ska vara väldigt fixad; solariebrun, sminkad, fint klädd även hemma.
  • Absens
    Ninja05 skrev 2012-05-17 22:32:14 följande:
    Fast det Ts skriver är faktiskt i mina ögon ett vårdat yttre. Inga överdrivna grejer, står inget om  nåt solarie, utan precis som jag beskrev vad ett vårdat yttre är för mig...
    Hon har skrivit att hon solar solarie en kvart i veckan och att hon sover med smink, att hennes man har sett henne utan smink två gånger på fem år.
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??