• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Ser framför mig Ts som blekblond, sillisar, läppar som en fisk, jättesolariebrun, mycket smink stå och poserar i chockrosa bikini tillsammans med sin jättevältränade bodybuilder till man som även han är extremt solariebrun och iförd neongrön speedo. Dom tycker att dom ser skitfräsha ut och tror att alla är avis men sanningen är att dom flesta mår lite illa när dom går förbi.

• Anonym

Jag trivs bäst i jeans och linne men min man* vill helst jag ska ha på mig långskjol och blommiga blusar. (Jag är, tyvärr, helt seriös!) Jag har förklarat att jag (kort, päronformad med liten byst) verkligen inte passar i blus och långskjol och att bara mor- och farmödrar klär i blommigt men han tycker iaf att detta skulle passa mig superbra.

Sedan tycker han att smink är hemskt fult och att jag borde ha håret utsläppt mer istället för att sätta upp det.

Vad ska jag göra då? Byta klädstil eller fortsätta ha på mig jeans?

(*Nej, han är inte "utlänning" -- mens han otroligt vackra mamma var/är lite hippie av sig.)

• Anonym

Angående att titta på snygga tjejer -- det brukar jag och maken göra tillsammans, men det betyder verkligen inte att maken tycker jag ska se ut och klä mig som dom gör... snarare skulle han nog tycka att det var jobbigt om jag spökade ut mig så att alla stirrade

• Anonym

Alla har rätt att se ut som dom vill, men det är riktigt tråkigt att kolla på dom, och jag tycker det är synd om partnern som ser sin käraste förfalla.
    Gäller även män som tillslut får plumsmage och inte bryr sig om att raka sig( okej med organiserad  hårväxt, inte hej vilt)

jag solar inte sönder min hud, 1 gång i veckan 15 minuter räcker.

Och jag sover med smink, jag använder bra produkter, har ingen problemhud, tar noga handom den med bra produkter mellan sminkningarna, ångar, kemisk peeling osv.

Men jag tycker att man iallafall kan ha hela skor, hela snygga rena kläder , iallafall borstat hår och kanske lite läppglans och mascara 

• Anonym
    molly50 skrev 2012-05-16 17:06:12 följande:
    Tydligen så är det en håla med både solarium och gym i alla fall. Och klädaffärer.
    Det är väl bara i småhålorna som det fortfarande finns solarium. Har nog inte sett det de senaste tio åren i alla fall. 
  • Anonym
    Ely skrev 2012-05-16 17:06:22 följande:
    fast barn... vad har mina barn för nytta av att ha snygga matchande kläder ?
    Dit kan jag gott skicka ett barn med lappade byxor.

Dom kladdar mat, kryper på backen, i sand, plumsar i vatten.

Dessutom så ser jag ingen anledning till att JAG ska bestämma deras kläder.

Vill någon ha en rosa tröja med ett par neongröna byxor ( skärande färger) så får dom väl ha det, vill dom ha en stövel och en gympadoja, ja gör så.

Vill dom inte ha några skor, javisst..

Förvisso åker ändå rätta dojorna med när dom märker att två olika skor inte var någon hit, eller att det som mamma sa var kallt utan skor.. men jag kastar aldrig "vad var det jag sade" i ansiktet på dom 
    Låter du dom gå ut med två olika skor?
  • Anonym
    villhaenliten skrev 2012-05-16 17:36:09 följande:
    Och det är verkligen trashigt att se solarieBRUN ut.

OK solar man bara en halvtimme i veckan blir det väl "lagom", dvs lite toning men inte brun. Men jag har inte gjort det på många år och de flesta tycker visst att jag ser OK ut ändå  
    solar en kvart i veckan
  • Anonym
    villhaenliten skrev 2012-05-16 17:36:09 följande:
    Och det är verkligen trashigt att se solarieBRUN ut.

OK solar man bara en halvtimme i veckan blir det väl "lagom", dvs lite toning men inte brun. Men jag har inte gjort det på många år och de flesta tycker visst att jag ser OK ut ändå  
    Och man ökar risken att drabbas av hudcancer rätt rejält när man lägger sig i ett solarium...
  • Anonym

Varför dessa trådar hela tiden? Ni så oerhört sexiga välvårdade kvinnor, var glada för den uppmärksamhet ni får av "andras män". Den verkar ju trigga er, kanske är ert egna förhållande inte så bra.

Dessutom, vem bryr sig? hade min sambo tittat på någon som var uppklädd så hade jag inte brytt mig, vi diskuterar ofta hur folk ser ut, både snygga och mindre snygga.

Men att bry sig så om hur andra är klädda "omatchande" "inte välvårdade" osv osv. Hur orkar man störa sig? Jag talar inte för mig själv, jag är alltid uppklädd och fixad på jobbet, sminket får ju sitta kvar även hemma men då åker mjukisbyxorna på för jag ska ut och gå långpromenad med hunden, när sambon kommer hem så tar han på sig mjukiskläder. Jag klär inte alltid upp mig när jag ska till affären, varför skulle jag? och att det finns folk som lägger energi på att störa sig på detta är helt otroligt. Verkligen ilandsproblem. För er egen skull, sluta upp med det. Det blir ju bara jobbigt för er själva.

• Anonym

Men du blir väll knappast en godare bättre människa bara för att du har ett yttre fint skal.

Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??