• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

För att det finns viktigare saker att lägga energi på än utseendet. Min personlighet, till exempel.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-16 12:22:26 följande:
    jag har inte startat en tråd i detta ämnet tidigare.

men jag tror att många män som vänder blicken är såna som har kvinnor som till en början var väldigt måna om sitt utseénde men sen har slappat till sig 
    Om min man lämnar mig för att jag förändrats till utseendet säger jag bara: good riddance.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-16 17:11:08 följande:
    Alla har rätt att se ut som dom vill, men det är riktigt tråkigt att kolla på dom, och jag tycker det är synd om partnern som ser sin käraste förfalla.
    Gäller även män som tillslut får plumsmage och inte bryr sig om att raka sig( okej med organiserad  hårväxt, inte hej vilt)

jag solar inte sönder min hud, 1 gång i veckan 15 minuter räcker.

Och jag sover med smink, jag använder bra produkter, har ingen problemhud, tar noga handom den med bra produkter mellan sminkningarna, ångar, kemisk peeling osv.

Men jag tycker att man iallafall kan ha hela skor, hela snygga rena kläder , iallafall borstat hår och kanske lite läppglans och mascara 
    Hahahahaha ja jag är då inte till för att tittas på Jag finns inte för att pryda din värld
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-16 12:08:56 följande:
    Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 
    Tjejer, varför tar ni inte handom er ? -
    -Jag tar hand om mig. Men inte på det sätt du vill.

fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm,
    -tycker att färgen ska bort, jag vill inte längre ha färgat hår så det får växa ut/bort. Och är hemma och föräldraledig har inte råd med några dyra frisörbesök, och nej jag har ingen lust att experimentera mer med hemmafärgningar.

klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?
    -Alla tycker inte att samma kläder är snygga. Kläder du tycker är snygga kanske jag tycker är asfula och vice versa. Smink har jag aldrig använt.

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?
    - Om inte min sambo älskar mig för den jag är varför ska han då vara ihop med mig? Jag vill inte vara ihop med någon som vill vara ihop med ett yttre skal bestående av kläder, smink och bös i håret.

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?
    - Alla går inte hem efter dagis och badar barnen och byter kläder på dem innan de går och handlar mat. Varför bryr du dig om ifall barnen har omatchande kläder? Vem skadar det? Ingen. Nej.

Jag vill inte ha en ytlig karl som enbart bryr sig om ytan. Jag vill ha en man eller kvinna, ja jag är bi, som tycker om mig för mig. Inte enbart för mitt yttre. Och nej. Smink, håuppsättningar och finkläder till vardags är inte min grej.
  • Anonym
    twomore skrev 2012-05-16 12:13:56 följande:
    Hur viktigt är det att ha kläder som matchar??? Allvarligt. Min dotters pappa (separerade) KAN inte matcha. Han förstår inte ens vad det innebär. Vad är problemet?  Bleka ansikten?? Ja, vi har olika hudfärg.. so?

Sola solarium är inte speciellt nyttigt. Smink är inte speciellt hudvänligt. Hårfärg inte speciellt hårvänligt. Varför inte ta "god hand" om dig själv istället? 

Sen kan man ju vara ren och hel iaf.  Det håller jag med om. 

"För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!" 

Ja, för VÅRAN familj så är det viktigare att vara fina INÅT, mot varandra. Att vi är glada, friska osv.   
  • Anonym
    lillapyy skrev 2012-05-16 20:34:25 följande:
    Jag och min kille bryr oss väldigt mycket om hur vi ser ut/vad vi har på oss... NÄR VI ÄR HEMMA!
    Går ofta runt i sexiga underkläder hemma och småtafsar på varann. Däremot SKITER jag i hur jag ser ut när jag är på ICA, har inget intresse alls av att nån annan man kollar in mig. Tycker faktiskt det är tvärt om, klär ofta ner mig för jag bara orkar inte med flåsande gubbar om man råkar ha lite urringning på bussen.
    Men det finns ju brudar som söker bekräftelse från andra män (och kvinnor), och som tycker det är jätteviktigt att vara snygg i ICAkassan.

Bara för att nån har mjukisbyxor på sig ute betyder det inte att dom inte sexar till det på hemmaplan, TS. 
  • Anonym
    Anonym (Älskad som ja e) skrev 2012-05-16 21:11:39 följande:
    När jag sminkat mig och tvättat bort sminket på kvällen frågar alltid min sambo om jag måste sminka mig för jag är finast utan! Så TS hur löser jag denna situationen?!
    Med sexiga trosor istället för sminket.
  • Anonym
    Anonym (håller med ts) skrev 2012-05-16 21:19:11 följande:
    Vem bryr sig om att ni är "fina på insidan" när ni ser ut som åkerspöken?? Med ungar som ser ut som socfall redan i femårsåldern. Håller helt med ts. Snygga till er så vi andra slipper se eländet.
    Uppenbarligen inte du i alla fall. Men det bryr jag mig inte om Solig
  • Anonym

Långa naglar och smink?
    Funkar inte så bra i vårt liv. Särskilt inte när vi står i ladugården och ska mjölka eller inseminera korna eller när korna kalvar....
    Är faktiskt ganska säker på att min man tröttnat på mig fortare om jag hållt på med hår naglar o smink än hjälpt till i Ladugården, i skogen och i allmänhet här hemma.
    Ja jag kör traktor. Dock är jag lite tjejig i mina blå gummitövlar med blommor på....   

Nä nu ska jag in i duschen för jag kan hålla med ts om att man vill u inte gå runt hela tiden och lukta

• Anonym

skit i andra och sköt dig själv -och att fixa barnens hår? inte konstigt att barn mår dåligt i yngre och yngre åldrar pga utseendefixering.

jises!!!!!

Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??