• Approach

Behöver hjälp!

Vart ska jag börja...

Har suttit i timmar och läst om folks kärleksproblem på internet och alla verkar ha sina problem. Jag vet att mina problem liknar många andras men jag ville skriva ner mina i hopp om lite goda råd och stöd... 

Mitt problem i korthet är att jag har så dåligt självförtroende när det kommer till sex!

Det började egentligen redan när jag och min flickvän träffades. Nu har vi bott ihop i 2 år och det har väl gått lite upp och ned med sexlivet. I övrigt är vi väldigt kärleksfulla med massor av kyssar och gos.

Redan första natten ihop fick jag problem med ståndet och en enorm prestationsångest.. 
    Lite bakgrundsfakta är att mina sambo är 5 år äldre än jag (jag är 27), har mycket skinn på näsan och är en riktig 10 poängare utseendemässigt... Jag har inget dåligt självförtroende till vardags men när vi är i sängen är det som att jag inte kan koppla av! 

Hon är en mästare på att ta hand om mig och då har jag inga problem att slappna av men så fort jag försöker ge henne samma njutning tillbaka är det som om båda förstår på en gång att nu blir jag nog bara nervös och fumlig igen... Det leder ofta till att jag inte ens försöker.

Vi har pratat mycket om det här och vi vill verkligen få sexet att fungera men vi kan liksom inte släppa det som hänt. Så fort jag börjar kyssa henne över halsen och på kroppen är det som om jag känner hur hon dömer mig och jag blir avtänd direkt.. Många gånger har jag struntat i att jag blir avtänd och fortsatt men det har bara lett till att hon känner av min brist på entusiasm...

Vi har sex ca 1ggr i veckan och ibland är det helt okej, men det är alltid hon som styr då...

Hur ska vi göra för att ta oss ur denna onda spiral? Vi är ju ganska öppna med problemet men det känns som att spänningen mellan oss minskar för varje gång man pratar om det. 

T ex hade vi ett snack om det igår kväll och idag skulle jag ju vilja "träna" mig säkrare men det skulle bara kännas larvigt att försöka vara en Don Juan idag när hon kommer hem eftersom hon vet att jag bara försöker för min stolthets skull och inte för att jag verkligen är kåt...

• Svar på tråden Behöver hjälp!
  • Anonym (jag fattar!)

Det här låter kanske jätteknäppt eller oanständigt, men det fungerar. Ta på er bindlar för ögonen båda två. Ni kommer att behöva relatera till varandra på ett annat sätt när ni inte har blicken. Det löser upp en hel del av knutarna!

• Approach
    Anonym (jag fattar!) skrev 2012-05-16 14:20:48 följande:
    Det här låter kanske jätteknäppt eller oanständigt, men det fungerar. Ta på er bindlar för ögonen båda två. Ni kommer att behöva relatera till varandra på ett annat sätt när ni inte har blicken. Det löser upp en hel del av knutarna!
    Tack för tipset! Jag är övertygad om att det skulle göra det enklare att slappna av!
    Det känns bara lite tråkigt att be den man älskar att ta på sig en ögonbindel för att man blir för nervös för hennes blickar!
    Hur lägger man fram det på ett snyggt sätt? 
  • Approach

Jag bör ju tillägga att allt det här har lett till att hennes sexlust har fått sig en törn så det är ju inte så att hon skriker efter mig i sängen - då skulle det vara enklare att hitta på en lösning ihop :(

• Anonym (jag fattar!)

hur man lägger fram det? Jag bara gjorde det en dag, men kanske så enkelt som möjligt och inte direkt efter middagen då orkar man inte. Ta fram en scarf ur fickan , fråga om du får knyta den på henne, säg att du tar på en själv och sedan kysser du henne och tar i henne väldigt lätt och inte precis som du brukar utan lite annorlunda, men inget konstigt. se hur det går. Det behöver inte leda till sex, kanske är det ännu bättre om hon blir upphetsad att du tar av henne scarfen och låter henne sukta en dag ellr så innan du gör om det och ger lite mer? det beror ju lite på hur hon är som person. 

Svar på tråden Behöver hjälp!