• Together90

hjälp mig - vilken kön är detta? bild

Ja som rubriken lyder kan ni gissa på vilket kön detta är ? Du ska kolla mellan dem röda strecken, du ser alltså rumpan till vänster och bilden visar även två benpipor (det som är mest vitt)

Så snäll hjälp mig..jag väntar nämligen tvillingar och den ena visade upp sig och hade en snopp :) Men den andra låg så knasigt och svårt att se... :)

Tack på förhand   
    Http://treblirfem.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || Gravid med tvillingar efter många upprepade missfall
  • Svar på tråden hjälp mig - vilken kön är detta? bild
  • monsa

På en tjej brukar man se tre vita parallela streck, så jag tror kille!

• Kia82

Jag tycker också att det ser ut som en flicka.

• cozmoz

tror helt  klart att det e en kille. Flickor har tre vita streck som verkligen syns som streck,
    här det (upplever jag ) som att ngt sticker ut

• c89

Alltså... jag får det ju verkligen någonstans till att det är blygdläppar... tycker inte det borde se så avdelat ut om det vore en pung...

• Beckah82

Vilken vecka är detta?

Direkt när jag såg bilden ville jag spontant säga flicka, men när jag tittar längre känner jag att jag inte kan avgöra om det är en snippa eller en pung. 

♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥
  • Together90
    Beckah82 skrev 2012-05-16 19:55:45 följande:
    Vilken vecka är detta?

Direkt när jag såg bilden ville jag spontant säga flicka, men när jag tittar längre känner jag att jag inte kan avgöra om det är en snippa eller en pung. 

Vecka 18+5 ca men denna tvilling är lite mindre så kanske 18+2 eller så
    Http://treblirfem.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || Gravid med tvillingar efter många upprepade missfall
  • Beckah82
    Här är 4 köns-UL-bilder du kan jämföra med:

Det gjorde jag. Här är en bild på min bebis på RUL (17+6 om jag inte minns fel):

Enkelt, eller hur? Nej, inte speciellt, men jag tolkade det som 3 streck och alltså en flicka. På köns-UL en tid senare såg det ganska annorlunda ut:

Men här råder det ingen tvekan  En Elmer.
    ♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥
Svar på tråden hjälp mig - vilken kön är detta? bild