• Sus162

Jag älskar inte mitt barn..

Har du alltid kännt likadant? Kan det vara en förlossningsdepression? Eller en valig depression? Hur mår du i övrigt? 

Det finns ju hjälp att få, jag har svårt att tro att du skulle vara ensam. 

• Sus162

Min mamma gick in i en depression när jag föddes, hon klarade inte av att vara med mig, ta hand om mig. Hon sökte inte hjälp och  det påverkar vår relation än idag. 

Jag tycker på riktigt att du ska söka hjälp på vårdcentralen  eller en psykiatrisk mottagning. Du ska inte behöva känna och må såhär. Att du inte mår bra i dig själv tyder ju på att du behöver hjälp. 

Hoppas du får må bra snart!  

• Sus162

Min mamma hade oxå väldigt svårt för att vara ensam med mig. Hon ville inte amma mig utan min pappa i närheten och han fick allmänt ta allt ansvar för mig. När jag blev äldre gick det lättare för henne och jag vet att hon älskar mig. Men hon har fortfarande svårt att vara "mamma". 

Jag förstår att det är svårt och att det känns otroligt jobbigt, MEN du behöver inte må såhär och den kontakt jag haft med psykvården säger mig att dom inte dömmer.

Jag förstår hur du känner inför att öppna upp, men sätt ett mål för vad du vill uppnå. Då blir du mer fokuerad och har lättare att uttrycka vad du behöver. Vården finns där för att hjälpa.  

• Sus162

Bra att du ska ta tag i det. Det finns alla möjligheter att må bra.  *styrkekram* 

Svar på tråden Jag älskar inte mitt barn..