Ollibolli skrev 2012-05-16 23:32:10 följande:
Jag tycker att det är barnmisshandel.
Jag genomförde faktiskt 5 mm på min son när han var bebis...och jag skäms! Nu i efterhand kan jag inte fatta att jag gjorde det och jag får ångest när jag tänker på hur han måste ha känt sig. Jag får väl "skylla på" att jag var totalt utmattad både psykiskt och fysiskt. 5 mm "fungerade" och vi var nöjda och glada. Men sen började han sova dåligt igen efter att han varit sjuk, var då runt 8 månader tror jag. Men då klarade jag/vi inte av att låta honom gå igenom det en gång till så sedan dess har jag lagt mig med honom och legat kvar tills han somnar. Gör så än idag och nu är han snart 3 år, och det är inte mycket som slår den stunden när man får gosa ner sig i sängen tillsammans :) Jag har verkligen lärt mig en läxa och kommer aldrig att genomföra metoden igen på ev. framtida barn!
Jag och min son har verkligen jättefin kontakt idag och har haft länge! Men jag kan säga att anknytningen fick sig en törn i samband med 5 mm och jag fick kämpa ordentligt efter det för att få den fina relation som vi fick.

Du låter som en toppen mamma

Visst blir man tvättad till sig massa metoder mer inte alltid allt skulle fungera för mamman eller barnet.
Skönt att ni sover tillsammans och skönt att ni har det bättre