• Anonym (Gaaah...>.<)

Microlax för 1 h sen, inget har hänt. Ska jag ta 1 till?

Kommer jag behöva springa på toa hela natten då eller blir det bara bättre "fräs" (i brist på bättre ord) när det väl händer något? Har inte skött magen på iaf 4-5 dagar. Är inte hård eller gasig, kommer helt enkelt inget och har inte kännt något behov heller.

• Svar på tråden Microlax för 1 h sen, inget har hänt. Ska jag ta 1 till?
  • debattören

4-5 dagar är väl inte sä jättelänge? Inte tillräckligt länge för två microlax i alla fall! Jag skulle verkligen inte ta två på samma gång...

• Anonym

Nej nej, microlax e ju hemskt!
    Min dotter fick det en enda gång då hon varit hård en längre tid, hon skrek av smärta i 20min innan en hård klump kom ut..
    Finns pulver du blandar med dryck eller i maten ist som är mycket bättre

• Coyote

Har du läst om hur Microlax fungerar? Det fungerar ungefär som en propplösare och löser upp om man har hård avföring i ändtarmen, den hjälper inte mot bara trög mage. Det finns det annat mot. Ingen idé att ta det en gång till alltså, köp något annat på apoteket i stället.

• Anonym (Gaaah...>.<)

Vet inte hur längesen det är men har funderat om det inte borde vara dags sen helgen. Och vet inte när det var senast. (kan ha varit i fredags) Min läkare vill inte att jag låter det gå mer än 2 dagar. Har nyss konstaterats att jag har ett bråck och har haft en incident med inklämd tarm där. Det gick över utan några kirurgiska insatser men smärtsamt.

• Ziindlaa

För att hålla magen i gång under graviditeten åt jag en kiwi om dagen och tog laktulos när de behövdes. Bara ett tips.

• Nemiia

4-5 dagar utan att sköta magen är lång tid även om alla är olika. Om din läkare har sagt att det inte ska gå mer än två dagar så låter det mer som att du behöver någonting tarmreglerande t.ex. inolaxol eller eventuellt något som håller magen igång t.ex. lactulos, movicol eller omnicol.

Man kan i nödfall ge två microlax det gör v med patienterna på jobbet men det retar ju tarmen och ingenting man ska göra upprepad gånger.

• stikkem
    debattören skrev 2012-05-16 23:56:54 följande:
    4-5 dagar är väl inte sä jättelänge? Inte tillräckligt länge för två microlax i alla fall! Jag skulle verkligen inte ta två på samma gång...
    Holy cow, 4-5 ar ju riktigt lange for normal person!
  • Anonym (Gaaah...>.<)

Jag är INTE hård i magen. Det är bara som transportbandet har stannat. Innan jag la mig sent i natt gjorde jag ett sista försök, kom bara lite vätska, och inget mer. Strax efter lunch, efter en rask men kort promenad hände det grejer. Normal mängd och lagom löst. *Killen som sköter transportbandet är tillbaka från semestern* promenaden i sig var inget unikt, rör mig mycket varje dag i jobbet, sköter magen regelbundet annars också de dagar jag inte rör mig mycket. Kiwi kommer inte över mina läppar och päron är visserligen gott men kan driva mitt eget gasverk om jag äter ett päron.

Svar på tråden Microlax för 1 h sen, inget har hänt. Ska jag ta 1 till?