• Äldre 17 May 00:36
    1517 visningar
    2 svar
    2
    1517

    Gravid med 2 barnet och bråkar

    Jag är gravid med med 2 barnet. Tyvärr kom allt fortare med vatten i kroppen så jag har opererat mina händer, foglossning. Jag är i 7 mån. Mitt jobb hatar mig och ska stämma mig. Min sambo pappa är sjuk och tycker inte han får egen tid. Han dricker. Jag träffar inga vuxna på dagarna. Men jag tycker det är ok. Det är så kort tid i livet som man har barn. Min sambo fattar inte att jag har ont i kroppen. Att jag inte kan lyfta saker för att jag har operarat mina hämder. När jag får så ont i kroppen och händerna. När min son inte gör som jag vill blir orkar jag inte. Jag slår honom lätt. Han gråter och har börjat blivit agressiv utåt. Han är 3 år. Visst ska han bryta sig ut men jag är rädd för hur det ska sluta. Jag har ingen förutom min sambo som hjälper mig. Men han tycker livet är tråkigt med små barn. Jag har kanske hormoner...men det blir tuft skälv med 2 små barn.
    Jag vet inte vad jag ska göra för att få stopp på den här onda spiralen
    Hjälp


  • Svar på tråden Gravid med 2 barnet och bråkar
  • Äldre 17 May 01:28
    #1

    För din sons skull måste du genast be om hjälp. Prata med din barnmorska och kolla om hon kan kontakta kommunen, så din son kan få plats på dagis några timmar om dagen så du får vila och orkar ta hand om honom bättre. Bor ni i en tätort, finns kanske en öppen förskola så du och sonen kan då dit tillsammans så du får träffa andra mammor, få prata med nån annan än din sambo. Ibland har någon av kyrkorna barnverksamhet. Det du beskriver är ett allvarligt problem och du riskerar att skada ditt barn psykiskt. Han ska snart bli storebror och är i en känslig ålder och behöver mycket trygghet och kärlek och tålamod. Får man inget stöd av sin sambo, måste man söka stöd nån annanstans. Det är ditt ansvar som mamma. Lycka till!

  • Äldre 17 May 08:27
    #2

    Denna situation är som du så klokt förstått inte bra varken för dig eller ditt barn. Efter som du ropar på hjälp här så vet du ju nu hur du ska förklara din situation. Har du förtroende för BVC? I så fall kan du ringa dit, vill du inte ringa så skriv ut eller skriv av din trådstart och skicka den till BVC så hör de av sig till dig.

    Om inte kontakten med BVC fungerar så ska Socialtjänsten hjälpa dig så att du får avlastning, tex i form av förskoleplats om du önskar det. För dig själv och ditt barns skull så ber jag dig ringa socialtjänsten redan imorgon så ni kan få snabb hjälp. Om du inte vet numret kan du ringa kommunens växel, numret dit finns på tex. hitta.se o eniro.se, när du får kontakt med växeln så be att få prata med socialtjänsten.

    Och du försök att vända dig bort, blunda o räkna till tio nästa gång du känner att ilskan rinner över och du riskerar att slå din son. Barn gör som vuxna gör, känner han att det är slå man ska göra när man blir arg så kommer han att fortsätta slå. Han behöver kramar o mys nu när han ska bli storebror!

    KÄMPA INTE PÅ, BE OM HJÄLP, NU!

Svar på tråden Gravid med 2 barnet och bråkar