• Anonym (TS)

Dölja inlägg för vissa vänner på facebook?

Är det någon som har provat att använda "gruppen" obegränsat på fb?  Är det heelt säkert att vännerna där inte kommer se ens inlägg? Även om våra andra gemensamma vänner kommenterar och gillar inlägget? För jag kan ju ibland se folks inlägg och bilder som jag inte är vän med, bara för att en av mina vänner har gillat det?

Är nämligen gravid och jag är lite sugen på att skriva ut det på fb men vill inte att mina kollegor på jobbet får veta det riktigt än. Vet att det säkert kommer fram ändå, men inte just till chefen på detta viset, utan det vill jag berätta själv, ansikte till ansikte.

Tack för hjälpen!       

• Svar på tråden Dölja inlägg för vissa vänner på facebook?
  • Anonym (TS)

Ingen som kan hjälpa?

• Anonym (...)

Kan du inte bara smsa till dina vänner då och sen skriva det på FB när alla vet?

• Anonym (TS)

Jo, visst skulle jag kunna det. Men nu var det ju inte frågan, tack ändå :)

• Soerpaan

Men använd meddelandefunktionen ist för att skriva det på din wall, fungerar ju som ett mail till dem du vill berätta för och deras svar ses ju inte av någon annan än de som du har med i konversationen.

• hallonpannkaka

Du kan göra en lista på de personer som du inte vill ska se dina statusuppdateringar.
    Men går någon av dom självmant in på din sida så ser dom dina uppdateringar, så det beror ju lite på hur nyfikna dom är :)

Kan du inte markera de som ska få veta som "Nära vänner" lr vad det heter och bara dela inlägget med dom? Har för mig att det går att göra så...

• Anonym (TS)

Oj, menade gruppen begränsad.. Haha Iaf, jag provade att lägga till en vän där och hon kunde bara se dom inläggen hon var taggad i. Inget annat. Står ju i beskrivningen på gruppen med att dom som ingår i gruppen endast kan se inläggen man gör publik, eller vad det heter. Så det borde gå. Tycker det vore lämpligt att" berätta" det för alla samtidgt, just nu är set bara en vän som vet, är ju i v19 och har gjort rul nu så nu känns det att man släppa nyheten. Men som sagt, chefen vill jag gärna berätta för ansikte mot ansikte.

Svar på tråden Dölja inlägg för vissa vänner på facebook?