Jag tappar tålamodet på min son så lätt - instabil.
Fy jag är så ledsen idag. Tappar tålamodet så ofta på min 3-årige son så lätt nuförtiden. Har en 6-mån bebis hemma oxå som är underbar och får mkt uppmärksamhet. Min son testar mitt tålamod allt som oftast och vissa saker accepterara vi bara inte. Vi är kärleksfull till max och älskar honom gränslöst men vi är oxå ganska hårda och bestämda på vissa punkter. Beter han sig illa eller jäklas så kan han åka in på rummet å i vissa fall har jag dragit med honom ut på trappen utomhus. Jag varnar alltid flera gånger innan men går han över gränsen så säger jag att - då får du stå här ute tills du lugnat dig. Han gråter ju hejdlöst oftast och jag har ALDRIG låtit honom stå kvar därute. Bara visat ut honom och då lugnar han sig oftast med en gång.
Min kompis gör samma sak med sin 3-åring så jag vet att jag inte är ensam om det!!!!
Men problemet är att jag ibland efter ett bråk rannsakar mig själv o undrar: Vad var det egentligen som hände här??? Och så vet jag inte varför jag blir så arg. Jag tänder till tusen och blir jättearg. Det blir ju tyvärr ibland så att jag tar i honom lite hårdare än vad jag borde. Och det här mår jag såååå dåligt av. Gråter och känner mig jättedeppad efter stora bråk.
Önskar att jag hade mer tålamod och inte tänder så förbannat.
Hur ska jag göra för att möta trots och bråk på ett mer lugnt sätt och sluta känna irritation på min son så ofta???? Är det vanligt att man kan känna så här när man fått fler barn och inte längre har samma tålamod och ork pga sömnlösa nätter mm?????
HJÄLP MIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!