• Anonym

Utvecklingssamtal på dagis för den andra föräldern?

Jag har ensam vårdnad om min dotter på 2 år som går på dagis här i vårarn kommun sedan ett år tillbaka. Pappan träffar sin dotter varannan helg. Han bor ca 35 mil från oss. Han driver just nu en riktigt skitig vårdnadstvist mot mig där han anklagar mig för diverse saker, förfalskar papper, ta sig in i min dator osv.

Nu är det dags för utvecklingssamtal på dagis och dagiset har erbjudut pappan ett eget samtal för dottern. Brukar de göra så? Det gör mig inget alls men jag undrar bara hur det brukar fungera.

Jag är glad iallafall att han får ett ensamt möte så jag slipper sitta och se på hur han fjäskar och gör sig till.

• Svar på tråden Utvecklingssamtal på dagis för den andra föräldern?
  • Anonym

Nej, jag tror inte de kan erbjuda honom enskilt utvecklingssamtal utan din tillåtelse eftersom han inte är vårdnadshavare.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-17 11:11:09 följande:
    Nej, jag tror inte de kan erbjuda honom enskilt utvecklingssamtal utan din tillåtelse eftersom han inte är vårdnadshavare.
    Det var lite så jag tänkte även om jag kan tycka att det är bra för då slipper jag berätta allting.

Någon som vet vad som gäller?
  • h8him

Har du sagt till att de får/ska informera pappan om barnet och hur det är på förskolan så får de göra det. Har du inte lämnat godkännande så får de inte lämna några uppgifter alls som specifikt rör ert barn.

• Anonym
    h8him skrev 2012-05-17 11:16:08 följande:
    Har du sagt till att de får/ska informera pappan om barnet och hur det är på förskolan så får de göra det. Har du inte lämnat godkännande så får de inte lämna några uppgifter alls som specifikt rör ert barn.
    Ok underligt att de inte vet hur de ska aggera på dagis. Jag har en väldigt öppen dialog med dom om vrdnadstvisten och allt.
  • h8him
    Anonym skrev 2012-05-17 11:18:12 följande:
    Ok underligt att de inte vet hur de ska aggera på dagis. Jag har en väldigt öppen dialog med dom om vrdnadstvisten och allt.
    Vet de att du har enskild vårdnad? Om de gör det så måste de ha blivit dåligt informerade om sina skyldigheter gällande information enbart till vårdnadshavare. I så fall skulle jag rekommendera dig att vända dig till rektorn och be denne informera personalen om vad som gäller, så att de inte fortsätter göra fel även mot andra.
  • Anonym
    h8him skrev 2012-05-17 11:32:35 följande:
    Vet de att du har enskild vårdnad? Om de gör det så måste de ha blivit dåligt informerade om sina skyldigheter gällande information enbart till vårdnadshavare. I så fall skulle jag rekommendera dig att vända dig till rektorn och be denne informera personalen om vad som gäller, så att de inte fortsätter göra fel även mot andra.
    Ok, ja det kanske vore läge att ta upp detta med rektorn.

Det jag inte vill att personalen ska diskutera är ju mig! Och kanske vårat schema som vi har på dagis för där ska han alltid trycka ner mig att jag är en dålig förälder då barnet måste börja så tidigt ibland. Det har han väl ändå inget att göra med eller?

De får ju gärna berätta hur det går för barnet o hur det utvecklas osv.
  • Anonym

Vi hade varsitt samtal,men vi har gemensam vårdnad.

• h8him
    Anonym skrev 2012-05-17 11:39:32 följande:
    Ok, ja det kanske vore läge att ta upp detta med rektorn.

Det jag inte vill att personalen ska diskutera är ju mig! Och kanske vårat schema som vi har på dagis för där ska han alltid trycka ner mig att jag är en dålig förälder då barnet måste börja så tidigt ibland. Det har han väl ändå inget att göra med eller?

De får ju gärna berätta hur det går för barnet o hur det utvecklas osv.
    Ja, jag skulle ta det med rektorn men även informera personalen om att de får prata med pappan men enbart om barnets förskolesituation men inte om dina schematider osv. Personal brukar inte vara så pigga på att lägga sig i ev. konflikter.
  • Anonym (nä)

de ska inte säga något till honom om du inte godkänt det, annars är det upp till dig att informera honom om det han behöver veta om barnet.

Svar på tråden Utvecklingssamtal på dagis för den andra föräldern?