• langtar efter min babis

pregotime

Hej, for nagra manader sedan fick jag reda pa att jag har pco... det kanndes som om varlden gick under! men idag 4 manader senare tog jag min forsta tablett pregotime Glad Jag ar bosatt i England och fick tillsammans med tabletterna en spruta som jag ska ta pa dag 14 for att "agget ska lossna" kanner ni till nagon om det? ar det samma sak hemma i sverige?

• Svar på tråden pregotime
  • jaghetersophia

jag har aldrig fått någon spruta för ägglossning när jag tagit pergotime, men däremot när jag gjort IVF

• Anzz

Hej! Jag har tagit pergotime och vid ägglossning tagir en spruta som heter pregnyl när jag skulle insemineras. Detta för att öka chanserna att det verkligen blir en ägglossning då vi med PCO inte alltid har det trots att vi tror det som jag har fattat? Man kan efter en vecka dubbelkolla med ett blodprov om det verkligen var ägglossning annars måste man ibland öka dosen pregnyl. Vet oxå att det finns en annan spruta som används ofta med kommer inte ihåg namnet, syftet är dock detsamma =)
    Lycka till!! 

• langtar efter min babis

Hej & tack for era svar!  om det ar nagot jag saknar sa ar det svensk sjukvard... (och dagis i framtiden)Flört
    Ovitrelle heter den injectionen som jag ska ta pa dag 14. Kanske samma som pregnyl? jag ska kolla upp det.
    Jag akte hem for att besoka en privat klinik i sverige for ett tag sedan och da sa det att det ar samma behandlingar dar som i sverige, sa da kanndes det ok att fa Pregotime eller Clomid som det heter i Eng. Men nan injection har jag aldrig hort talas om... Vi ska ta pregotime over sommaren och efter det sa kommer vi ta kontakt med privat klinik i Sverige for Ivf.  
    Men jag hoppas verkligen det fungerar med pregotime!

• Anzz

Ja det stämmer så heter den andra injektionen =) Det kommer verkligen öka dina chanser tror jag eftersom det är så osäkert med ägglossningen annars. Lycka till med allt och hoppas allt går vägen nu!  

Svar på tråden pregotime