• äralltupptaget

Dublin tips önskas!

Vi tänkte åka till Dublin från torsdag till söndag och önskar tips om resan.
    Vad man ska besöka, bra hotell som är centralt , restauranger ja allt !!!  Har aldrig varit där själv så tips och råd inför resan önskas.

Vi ska åka i augusti

• Svar på tråden Dublin tips önskas!
  • Deiia

Jag har varit i Dublin 4 ggr så ja kan svara på en del frågor
    När ska ni åka och hur många är ni?

Generellt så kan jag säga att man ska definitivt bo så centralt som möjligt och att undvika juni till augusti.......för många turister då...

Ett tips är att åka måndag till torsdag istället.  Billigare.....mycket billigare.

• bajjlada

Finns ett guesthouse som är skitbra, som ligger centralt, billigt och bra. Det heter "Avondale guesthouse". Man får bra frukost, typ ägg och bacon osv och rummen har en dubbelsäng och dusch, men själva toaletten är ute i korridoren. Men om det inte är meningen att man vill vara på rummet hela semestern så är det ett skitbra guesthouse. Ligger en pub precis mitt emot som spelar livemusik varje kväll.

Ställ gärna frågor

• Deiia
    SandraP81 skrev 2012-05-17 22:04:01 följande:
    Åk till Galway istället, mycket roligare än Dublin! :)

Ok, Galway är också fint!  Kanske inte roligare (enligt mig), men annorlunda. Åk gärna till båda , det går buss emellan.
  • Deiia
    bajjlada skrev 2012-05-17 22:12:30 följande:
    Finns ett guesthouse som är skitbra, som ligger centralt, billigt och bra. Det heter "Avondale guesthouse". Man får bra frukost, typ ägg och bacon osv och rummen har en dubbelsäng och dusch, men själva toaletten är ute i korridoren. Men om det inte är meningen att man vill vara på rummet hela semestern så är det ett skitbra guesthouse. Ligger en pub precis mitt emot som spelar livemusik varje kväll.

Ställ gärna frågor

Dom flesta pubar spelar live under högsäsong....menar du The Celt? Underbar pub året runt
  • äralltupptaget

Vi är 2 vuxna som ska åka i aug. Vi har bonuspoäng via sas så resan kommer bara kosta 1500:- och det är alla flygskatter osv. Med bonuspoängen får man bara åka till vissa ställen , så det fanns bara Dublin som alternativ.

• äralltupptaget
    bajjlada skrev 2012-05-17 22:12:30 följande:
    Finns ett guesthouse som är skitbra, som ligger centralt, billigt och bra. Det heter "Avondale guesthouse". Man får bra frukost, typ ägg och bacon osv och rummen har en dubbelsäng och dusch, men själva toaletten är ute i korridoren. Men om det inte är meningen att man vill vara på rummet hela semestern så är det ett skitbra guesthouse. Ligger en pub precis mitt emot som spelar livemusik varje kväll. Ställ gärna frågor

Vet du vad det kostade ? Toa i hallen -visst kanske inte superlyx men va fan, är allt annat bra så funkar det med :) Vad finns det för mat , typiskt Irland ? Vad kan du tipsa om för aktiviteter man kan göra ? Är det dyrt, vad kostar en middag ? Är det svårt att ta sig med buss , tåg osv. Dyrt ?
  • äralltupptaget
    Deiia skrev 2012-05-17 22:14:44 följande:
    Ok, Galway är också fint!  Kanske inte roligare (enligt mig), men annorlunda. Åk gärna till båda , det går buss emellan.

Hur långt är det emellan, vad kostar en bussbiljett (typ)
  • Deiia
    äralltupptaget skrev 2012-05-17 22:52:05 följande:
    Vi är 2 vuxna som ska åka i aug. Vi har bonuspoäng via sas så resan kommer bara kosta 1500:- och det är alla flygskatter osv. Med bonuspoängen får man bara åka till vissa ställen , så det fanns bara Dublin som alternativ.
    Dublin är inte "bara" som alternativ.....utan ett väldigt bra alternativ.
    Det är sent nu - jag svarar gärna på övriga frågor i morgon ang. mat, priser och transporter i morgon .-) 

• äralltupptaget
    Deiia skrev 2012-05-17 23:04:01 följande:
    Dublin är inte "bara" som alternativ.....utan ett väldigt bra alternativ. Det är sent nu - jag svarar gärna på övriga frågor i morgon ang. mat, priser och transporter i morgon .-)   

Jag menade att det är det enda i Irland vi kan välja med bonuspoäng. Man får inte själv välja vilken resa vart i världen som helst utan dom har vissa man får välja mellan. Skrev lite otydligt :) som du säger, det är sent nu :) :)
Svar på tråden Dublin tips önskas!