Inlägg från: Anonym (är jag wt?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (är jag wt?)

Är det WT att bo i hyesrätt?

Läste runt lite på nätet och folk som tycker det är WT att bo i hyreslägenhet? Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-17 21:21
    *hyresrätt ska det givetvis stå i rubriken. Men det förstod nog de flesta.

• Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?
  • Anonym (är jag wt?)

Tja enligt folk bodde det så mycket WT folk i hyreslägenheter och dom slipper man om man köper bostadsrätt.

• Anonym (är jag wt?)
    Anonym skrev 2012-05-17 21:20:14 följande:
    Nej men att bo i höghusomårde och hyra!
    varför?
  • Anonym (är jag wt?)
    asplundskan skrev 2012-05-18 19:41:27 följande:
    Jag tänkte på det häromdagen. För när jag var liten (född 87) och gick i skolan så såg man ner lite på de som bodde i lägenheter, och tyckte synd om dem. Idag är samhället annorlunda, så nej det är inte WT att bo i hyresrätt. Men förr bodde nästan alla i hus, så det ansågs konstigt med någonting annat. Men som sagt är läget annorlunda nu för tiden.
    Exakt så var det ja, är själv född 83 och vi bodde i villa, men de som bodde på annat vis var lite "sämre". Så tänker jag verkligen inte själv. Men jag vet ju inte hur andra tänker.....men nu har ju massor svarat i tråden.
  • Anonym (är jag wt?)

Tack så väldigt för alla åsikter i tråden, kul med lite diskussion

• Anonym (är jag wt?)
    eMund skrev 2012-05-18 21:30:26 följande:
    WT syftar mer på en typ av människa och inte bostadsform. Men har (Obs! Fördomar) du fem barn och fler på väg, är arbetslös och har en man som mest dricker öl så kanske du är på väg att bli en.
    Nej inte mycket stämmer in där nej

Hm, det kanske är stökigare i större städer i HR områderna? Här är det lugnt där jag bor, nästan aldrig hög musik eller folk som skräpar ner.
  • Anonym (är jag wt?)
    Anonym (d) skrev 2012-05-19 09:58:42 följande:
    ts, finns det något WT som inte bor i hyresrätt? Jag tror att det är sällsynt att ett WT bor i br eller hus.
    Det har vi redan konstaterat att det visst finns de som gör. För övrigt kan man ju hyra hus.
Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?