Inlägg från: Jättekul |Visa alla inlägg
  • Jättekul

Är det WT att bo i hyesrätt?

Anonym (är jag wt?) skrev 2012-05-17 21:22:01 följande:
    Tja enligt folk bodde det så mycket WT folk i hyreslägenheter och dom slipper man om man köper bostadsrätt.
    Hahaha-min fråga blir då:
    Är man WT om man bor i en bostad som ägs av banken? 
  • Jättekul
    Anonym (mj) skrev 2012-05-17 21:29:06 följande:
    Alla är så söta och roliga som överhuvud taget sitter här i FL-bubblan och stämplar allt och alla till höger och vänster. 

Det mesta ska SOC- anmälas och Guud vad WT  det och det är.  Skrattande

Håller med, hahaha. Precis så är det.
  • Jättekul
    Anonym skrev 2012-05-17 21:31:48 följande:
    Barn ska inte växa upp i höghus och framförallt inte hyres där standarden är låg!
    Varför inte? De föräldrar som hyr en lägenhet har inga stora lån. De som köper en bostad har extrema lån. Iaf i storstäderna (de flesta skall tilläggas).
  • Jättekul

Jag menar att ha besittningsrätt på en hyresrätt är inte alls dumt. Du slipper låna till en bostad. Så länge hyrorna är reglerade är det guld värt. Iaf om vi pratar t ex Sthlm där det är stor bostadsbrist.

• Jättekul
    Sanna Ryan skrev 2012-05-17 21:35:02 följande:
    Nej, fast personligen ser jag hyresrätt som ett tillfälligt boende :-/ 
    Det är absolut inte WT eller korkat att bo i hyresrätt men jag ser hyresrätter som tillfälligt boende tills man har råd att köpa lägenhet/hus eller ev. om man är nyinflyttad eller inte vet vad man vill med livet.
    Men varför då? Du har besittningsrätt på hyresrätt medan du har stora lån på en bostad som du kper som i princip ägs av banken. Förutsättning att du bor i ett område som är brist på bostäder.
  • Jättekul
    Anonym skrev 2012-05-17 21:39:49 följande:
    Håller med, vid bor i ett jättemysigt hyres område och gud så skönt det är att bara ringa vaktmästaren om något krånglar. Plus att det blir ungefär lika dyrt att bo i hyres som att betala på lån.
    Dessutom har du inga lån men besittningsrätt. Vilket är guld värt.
  • Jättekul
    Anonym (city) skrev 2012-05-17 21:43:19 följande:
    efter ha sett lyxfällan och arga snickarn så känns min hyresrätt i stan som en gudagåva
    Min med:)
  • Jättekul
    Anonym skrev 2012-05-17 21:46:03 följande:
    Jag tycker det är lite WT att inte ha ett eget gods ala Downton Abbey. Är man inte brittisk aristokrat är man WT.
    Hahahaha
  • Jättekul
    Anonym skrev 2012-05-17 21:45:20 följande:
    Har flyttat från HR till BR och det var bättre med hyres på väldigt många sätt. Bra service om något gick sönder, inga oförutsedda utgifter, frihet att hyra ut i andra hand och få hela kostnaden täckt, slippa vara med i en förening och ha plikter där osv. 
    Inga lån, inga förpliktelser. Jag gillar HR. 
    Dessutom gillar jag inte att man inte har mer "äganderätt". Man äger en andel i föreningen endast samt att man kan inte hyra ut hur ut eftersom styrelsen kan stoppa uthyrningen.
  • Jättekul

Finns det öht white trash i Sverige?

Vi har inte mkt folk som bor i husvagnar året runt.

Vilka är WT? 

Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?