• Anonym

Är det WT att bo i hyesrätt?

Fabella skrev 2012-05-17 23:17:36 följande:
    Men lägg ner! Jag bryr mig inte om vad du tjänar. Jag skrev att JAG känner att jag spolar ner pengarna i toaletten. Vad du tycker är en annan femma.

Dessutom är det väldigt kul att renovera och skapa sin egen stil hemma. Jag är inte så mycket för den sterila känslan som finns i hyresrätter för det mesta.
    Jag skulle snarare säga att det är ett helvete med renovering OCH att man kan inreda så att det blir ens egen stil trots att det är en hyresrätt. Steril? Nä.
  • Anonym
    Jättekul skrev 2012-05-17 23:33:50 följande:
    Självklart byter de toastol, handfat etc om det skulle behövas. Samt annat som behöver bytas typ kyl, frys etc.

Jag köpte ny  tvättmaskin. Värdens elektriker var här och kopplade in den, gratis. Jag menar det behöver de inte göra egentligen då tvättmaskinen är min egen. 
    Åh vad jag uppskattar alla de där smågrejerna som när jag skulle borra upp takfläkten, bara att ringa så kommer de och gör det helt gratis.
    Tom gardinstänger har jag fått uppborrat för men det kanske beror på att vi har knepiga väggar och jag inte fattar mej på´t?
  • Anonym
    Olle i skogen skrev 2012-05-18 00:05:29 följande:
    WT upplever jag som ett begrepp som  statusjägare benämner 
    folk dom anser ha lägre status än dom själva.

• Anonym
    Argo skrev 2012-05-18 00:42:02 följande:
    Av ren nyfikenhet:

Är det många som tjänar pengar "emellan" på att byta hyreslägenheter mot villor?

Hur fungerar fenomenet?

De ger alltså bort sin villa till dig som har en hyresrätt i stan och DESSUTOM ger de dig en massa pengar?

Känns otroligt att det skulle röra sig om mer än en handfull per år. Max.

Jämfört då med alla som säljer sina brf:er varje år. ofta med en inte oansenlig vinst - i alla fall här i 08.
    Tja det beror på var i landet man satsar på men villor för 500 000 växer inte på trän.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-18 00:44:22 följande:
    Tja det beror på var i landet man satsar på men villor för 500 000 växer inte på trän.
    Och dessutom mindre än så eftersom du i ditt exempel vill ha pengar i handen.
    *facepalm*

Anledningen att man räknar vins vid BR är för att det går att mäta på ett helt annat sätt. Med HR så finns inga siffror på hur mycket försäljningen sjunker vid inbyte.

I 08land tjänar man grova pengar tack vare de långa kötiderna så det är en sanning med modifikation att det är så himla bra med BR.
  • Anonym
    Argo skrev 2012-05-18 00:51:31 följande:
    Eh ...

Är du samma anonym som jag svarade på? Snälla, sätt dit åtminstone ett "F" eller nåt så blir det enklare att följa.

I alla fall - vad har 500 000 med saken att göra? Jag förstår inte.
    Har man lite hjärnkapacitet är det inte så svårt att följa konversationen.
    Eftersom du inte förstår får du läsa om och läsa rätt eventuellt klicka på det lilla visa endast. Då förstår säkert du också.
  • Anonym
    Anonym (va??) skrev 2012-05-18 01:54:32 följande:
    Byta villa i förort mot hyresrätt inne i stan?? Okej, beroende på vilken förort så får du oftast flera miljoner för villan, vilket räcker för att KÖPA bostadsrätt inne i stan. Tror inte att villa = hyresrätt inom tullarna+pengar mellan är speciellt vanligt. Nerbyte om något.
    Det är ingen annan än du som pratat om rent BYTE. 'Nej, jag tror inte heller att det går att byta rärr av och det har jag heller inte skrivit vilket du ser om du läser.
  • Anonym
    Anonym (va??) skrev 2012-05-18 01:58:30 följande:
    Inte rent byte, utan MED pengar emellan, som jag skrev.
    Ok, då misstolkade jag.
    Det är vanligt. Mycket vanligt men det finns ingen statistik eftersom det är omöjligt att föra det.
  • Anonym
    Anonym (va??) skrev 2012-05-18 02:09:39 följande:
    Ett par hundra tusen och en hyresrätt mot en villa låter väldigt lite måste jag säga. Borde vara frågan om större pengar isf.
    Vårt hus ligger 2 mil utanför sthlm i en vanlig förort, dock är huset värt ett mångmiljonbelopp, hade krävts långt mkt mer än 200 000 för att ett byte skulle vara aktuellt.
    Läs om läs rätt. Nu är det ANDRA gånger jag uppmanar dej att läsa det jag SKRIVER. Jag hoppas att du får till det denna gång.
  • Anonym
    LillGris skrev 2012-05-18 07:36:25 följande:
    Tja om det är white trash attslippa magsår över stt kylen gått sönder, att slippa lägga sina sparpengar på en toastol och att slippa sitta med flera miljoner i bostadslån... Ja då är jag väl wt! Och rätt nöjd med det.
    Om man får magsår av en trasig kyl så är det ganska WT, haha :)
Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?