• Anonym

ni hästägare kan ta rätt på er skit ni med

så jävla less på att hästägare som tror dom äger vägen /trottoaren och låter hästen dynga där.
    en häst skiter inte lite inte g´kul att nehöba se dessa jätte rusar, ni borde göra som hundägarna och plocka upp skiten, åtminstonde sparka ned det i diket om ni promt ska vara efter vägarna, el rid i skogen med er. 

• Svar på tråden ni hästägare kan ta rätt på er skit ni med
  • Anonym

Hästar bor ju mest på landet där tycker jag varken häst eller hundbajs är ett problem däremot i tätorter och städer där det blir hundbajs överallt...

Plockar upp efter hunden men inte hästen

• Anonym

jag bor i tätbebyggt och ser häåstar var och varannan dag som går på vägen och cykelvägen där dom skiter INTE ok

• katalysator

Jag bor också inne i stan, och där finns både en ridskola och en 4h-gård i närheten som är ute och rider/promenerar med hästarna på cykelbanan Drömmer

• Queenie70

Äsch. Hästbajs är ju mest som hö, inte alls lika äckligt som smetigt hundbajs.

• Anonym (Tvi)

Här kan de skita rakt framför huset, i princip i vår trädgård alltså. Varit nära att kräkas flera ggr både jag och maken. Men plocka upp eller skyffla undan,nej det är praktiskt omöjligt enligt ridskolan som rider här på vår privata väg. Och hindra dem går inte enligt allemansrätten... Hästskit är vidrigt!

• Anonym

vadå bara mest hö? skit sak samma inte trevligt att ha det på vägen iaf samlas flugor o skit där med.
    näe ta ert ansvar ni med, 

• Anonym (hästtokig)

Hästmänniska som jag är tycker jag inte alls hästskit är äckligt, men jag har full förståelse för att alla som tycker det. Det är ju fortfarande bajs liksom. Och ja, i tätbebygda miljöer, på cykelbanor och liknande, tycker jag faktiskt man borde ta upp skiten, eller åtminstånde kliva av och skyffla den åt sidan med foten.

• Anonym

jag älskar sj hästar men att se skiten på dessa ställen är mkt störande. 

• Ripper500

Detta är väll egentligen ett ärende för kommunen som får sätta upp förbudsskylt

• TomMon

När jag var yngre och var ute och red mycket så återvände jag alltid dit hästen bajsat, jag hade spade med mig och skyfflade in bajset i periferin. Vi bodde långt ute på landet men det har ingen betydelse tycker jag, det var så mina föräldrar uppfostrade mig att göra.

Svar på tråden ni hästägare kan ta rätt på er skit ni med