• Simben

ta med bälteskudde till USA. Hur göra med den?

Snart är det dags för oss att åka till USA och ska ha med oss enkla bälteskuddar har vi tänkt. Vi kommer flyga med lufthansa och nu undrar jag om någon vet eller har någon erfarenhet om hur vi gör bäst med dom. vi kommer ha två stycken med oss. Kan man checka in dom som specialbagage gratis? eller kan man få ha dom i planet, lite som handbagage även fast vi även har varsin ryggsäck oxå? alltså utöver vanliga handbagage? jag menar inte att sitta på dom i planet utan uppe hyllan. Eller är det bäst att packa ner dom i resväskan? nån som vet eller har hört nåt om detta?

Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • Svar på tråden ta med bälteskudde till USA. Hur göra med den?
  • Jättekul

Ingen aning. Ring Lufthansa och fråga.

Varför inte hyra (jag antar att ni hyr bil i USA) barnstolar då?

Du får nog absolut betala extra vid incheckningen. Annars pula ned dem i resväskan. 

• Simben
    Jättekul skrev 2012-05-18 00:24:21 följande:
    Ingen aning. Ring Lufthansa och fråga.

Varför inte hyra (jag antar att ni hyr bil i USA) barnstolar då?

Du får nog absolut betala extra vid incheckningen. Annars pula ned dem i resväskan. 
    tänkte bara kolla runt lite om nån har nån erfarenhet av detta (inte nödvändigt just med lufthansa) jo vi ska hyra bil men tycker det är onödigt att hyra när vi redan har kuddar, blir ganska mycket dyrare att hyra och de saker man kan dra in på gör vi gärna det....har försökt läsa på deras hemsida men förstår inte riktigt...känns lite som det skulle gå att checka in som specialbagage men vet inte, som sagt tänkte bara om nån visste hur det kan fungera....
    Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • Jättekul
    Simben skrev 2012-05-18 00:31:27 följande:
    tänkte bara kolla runt lite om nån har nån erfarenhet av detta (inte nödvändigt just med lufthansa) jo vi ska hyra bil men tycker det är onödigt att hyra när vi redan har kuddar, blir ganska mycket dyrare att hyra och de saker man kan dra in på gör vi gärna det....har försökt läsa på deras hemsida men förstår inte riktigt...känns lite som det skulle gå att checka in som specialbagage men vet inte, som sagt tänkte bara om nån visste hur det kan fungera....
    Jag har hyrt bil i USA men inte med bälteskuddar. Jag kan iaf tänka mig att det finns bilfirmor som lånar ut det gratis. maila olika och kolla:). Så har ni svart på vitt sen.
  • eliten

Det beror på åldern på barnen om man har rätt till gratis specialbaggage har jag för mej..

• evaoregon

Om det är bälteskuddar utan ryggstöd så kan ni väl bara stoppa ner de i resväskan?  Jag har haft med mig bälteskuddar i resväskan och det gick utmärkt.  Jag har hört att det är dyrt att hyra bälteskuddar hos hyrbilsfirmorna (kostar mer än att köpa nya!) så det är en bra ide att ta med sig eller att köpa här i USA.

• evaoregon
    Jättekul skrev 2012-05-18 00:48:11 följande:
    Jag har hyrt bil i USA men inte med bälteskuddar. Jag kan iaf tänka mig att det finns bilfirmor som lånar ut det gratis. maila olika och kolla:). Så har ni svart på vitt sen.
    Nä, så snälla är de inte.  Kan de ta betalt för något så gör de det.  Flört  En väninna till mig kollade hur mycket det skulle kosta att hyra bilkuddar här i USA och det kostade mer än att köpa nya!  Rynkar på näsan
  • Dixie

Mina barn har vars en sitsac www.minno.se - mycket smidigt, de har varit med på många resor! Att hyra bilstol kan bli dyrt, vissa tar 10$ per dag ........

• Jättekul
    evaoregon skrev 2012-05-18 07:13:05 följande:
    Nä, så snälla är de inte.  Kan de ta betalt för något så gör de det.  Flört  En väninna till mig kollade hur mycket det skulle kosta att hyra bilkuddar här i USA och det kostade mer än att köpa nya!  Rynkar på näsan
    Ok, vi fick låna dem. Det kan nog bero på uthyrningsfirma. USA är väldigt stort med många firmor. Man kan inte allt för att man bor/bott i Oregon Flört
  • eliten
    evaoregon skrev 2012-05-18 07:10:18 följande:
    Om det är bälteskuddar utan ryggstöd så kan ni väl bara stoppa ner de i resväskan?  Jag har haft med mig bälteskuddar i resväskan och det gick utmärkt.  Jag har hört att det är dyrt att hyra bälteskuddar hos hyrbilsfirmorna (kostar mer än att köpa nya!) så det är en bra ide att ta med sig eller att köpa här i USA.
    Nej det hoppas jag att det inte är, bälteskuddar utan ryggstöd hoppas jag att ingen använder i Sverige då det inte skulle hjälpa barnet någonting vid en krock.
Svar på tråden ta med bälteskudde till USA. Hur göra med den?