Inlägg från: evaoregon |Visa alla inlägg
  • evaoregon

ta med bälteskudde till USA. Hur göra med den?

Om det är bälteskuddar utan ryggstöd så kan ni väl bara stoppa ner de i resväskan?  Jag har haft med mig bälteskuddar i resväskan och det gick utmärkt.  Jag har hört att det är dyrt att hyra bälteskuddar hos hyrbilsfirmorna (kostar mer än att köpa nya!) så det är en bra ide att ta med sig eller att köpa här i USA.

• evaoregon
    Jättekul skrev 2012-05-18 00:48:11 följande:
    Jag har hyrt bil i USA men inte med bälteskuddar. Jag kan iaf tänka mig att det finns bilfirmor som lånar ut det gratis. maila olika och kolla:). Så har ni svart på vitt sen.
    Nä, så snälla är de inte.  Kan de ta betalt för något så gör de det.  Flört  En väninna till mig kollade hur mycket det skulle kosta att hyra bilkuddar här i USA och det kostade mer än att köpa nya!  Rynkar på näsan
  • evaoregon
    Simben skrev 2012-05-18 11:56:58 följande:
    dom var ju billiga och bra, det enda är ju att när man hämtar bilen på flygplatsen vill man ju redan har kuddarna och det går ju inte om man ska börja med att köpa tyvärr, annars hade jag lätt kunnat köpa en kudde av dom men nu har jag redan kuddarna dessutom, ska bara få med mig dom oxå tack för tipset
    Det funkar bra att ta med bälteskuddarna i resväskan för de tar inte så stor plats.  Vi har tagit med oss bälteskuddar i reväskan flera ggr (Sverige, Island, Hawaii, Californien etc) och det är praktiskt att packa upp dem när man hämtat sin hyrbil och ska åka iväg.  Hyrbilararna har vi hyrt direkt på flygplatsen och med bälteskuddarna redo så har det bara varit att åka iväg.  Jag ser heller ingen anledning till att köpa bälteskuddar här i USA om man redan har kuddar som man lätt kan ta med sig. 
  • evaoregon
    Jättekul skrev 2012-05-18 08:30:53 följande:
    Ok, vi fick låna dem. Det kan nog bero på uthyrningsfirma. USA är väldigt stort med många firmor.
    Jättekul skrev 2012-05-18 00:48:11 följande:
    Jag har hyrt bil i USA men inte med bälteskuddar. Jag kan iaf tänka mig att det finns bilfirmor som lånar ut det gratis. maila olika och kolla:). Så har ni svart på vitt sen.
    ????
  • evaoregon
    Dixie skrev 2012-05-18 07:44:58 följande:
    Att hyra bilstol kan bli dyrt, vissa tar 10$ per dag ........
    Ja, så det lönar sig att ta med sig eller att köpa på plats efter ett par dagar. 
  • evaoregon
    Simben skrev 2012-05-18 22:17:04 följande:
    Tack alla för era synpunkter och tips , jag kommer packa ner dom i väskorna, vi kommer ju ha fem stycken så det ska nog gå bra även om två av dom är för små för att kunna rymma dom har försökt läsa ut på lufthansas hemsida och det verkar inte gå att skicka som specialbagage heller, sen fattade jag inte vad dom menade med fritt bagage som dom infört för biljetter köpta efter juni 2011 men men skit samma, jag packar ner
    Det går säkert bra! När åker ni och vilken del av USA ska ni till?
  • evaoregon
    linnma skrev 2012-05-18 22:54:04 följande:
    Vi tar alltid med bälteskudde, lägger den i vanliga resväskan. Sen lämnar vi den i hyrbilen är vi lämnar tillbaks den vid hemresan. Onödigt  kanske, men billigare än att hyra från hyrbilsfirmorna iallafall. 
    Ja, även det blir ju billigare.  Vi tar med våra hem och använder de vid någon annan resa.
  • evaoregon
    Jättekul skrev 2012-05-18 08:30:53 följande:
    Man kan inte allt för att man bor/bott i Oregon Flört
    Varför så otrevlig?  Vad är ditt problem?
  • evaoregon
    Simben skrev 2012-05-19 22:50:54 följande:
    Vi åker 17 juni och vi ska till Orlando, fast vi flyger till miami för att sen övernatta i fort lauderdale en natt innan vi sen åker till orlando där vi ska vara nästan 2 veckor. några i sällskapet ska bila runt efter en vecka men inte jag och några andra plus alla barnen, vi ska vara på samma ställe och göra utflykter och ligga vid poolen vi det ska bli mysigt...börjar närma sig nu och man börjar längta mer och mer
    Det låter härligt!  Glad  Hoppas ni får en trevlig resa!  Ska ni till Disneyworld och de andra parkerna när ni är där?
  • evaoregon
    CallGirl skrev 2012-05-20 15:55:13 följande:
    Ja vi funderade på sådana men blev för snåla
    Ja, den verkar ju inte billig.  Kanske kan vara bra om man reser väldigt mycket eller på resor som varar länge och har barn som kommer att använda den mycket. 

www.mykids.se/bubblebum-bilbarnstol
  • evaoregon
    eliten skrev 2012-05-20 16:21:02 följande:
    Evaoregon: eftersom du så fint länkade måste jag ju svara även om det är OT:
    NTF arbetar aktivt för att enligt lag förbjuda bälteskudden för barn, den skyddar inte barnet någonting vid en sidokrock och har visat sej farlig i moderna bilar med sidoairbags då barn vid flertal tillfällen blivit döva i olyckor och vid tillfällen då de löses ut och barn sitter på sådana och inte skyddas.
    Min sambo jobbar med detta.

Men när frågan bara handlade om sådana kuddar så är det ju lätt löst att stoppa dem i en påse att ta som handbaggage.
    Intressant.  Men en bälteskudde borde väl i alla fall vara bättre än inget alls?  Vi har gjort som så att vi bara haft med oss bälteskuddar på resor och haft stol med ryggstöd hemma.  Nu är min barn så stora att det ena sitter helt utan och dottern på en bälteskudde som är inbyggd i bilen (hon har bara några cm kvar tills hon inte behöver sitta på något extra).  Våra barn sitter alltid i baksätet där man väl inte har sidoairbags? 
Svar på tråden ta med bälteskudde till USA. Hur göra med den?