• Michiyo

när kan man gå på toan som normalt igen?

det har gått 4 veckor sen jag fick min dotter och jag kan fortfarande inte sitta på toan mer än typ 40 sekunder innan det där hemska trycket börjar komma smygandes och stegrar sig till att göra ont.. att sätta sig på huk är som att ha en dödsönskan typ.

okej visst i början kom smärtan på 2 röda typ men man tycker det borde ha försvunnit nu eller är det bara jag som har önske tänkande? 

• Svar på tråden när kan man gå på toan som normalt igen?
  • Dr to be

Det låter som att nått är fel i mina öron. Hur gick förlossningen? Om jag var du skulle jag kontakta mvc.

Jag födde min dotter för lite mer än 8v sedan och hade bara "obehag" i ca en vecka.

Grattis till bebisen och lycka till!

• Vanten

Jag fick min pojke för 5 veckor sen och känner också fortfarande trycket när jag går på toaletten. Mim barnmorska sa att bäckenbottenövningar kan hjälpa till att ta bort värken. Hon sa inget om att det inte är som det ska utan helt normalt.

• Dohgon

Tog tid för mig med innan det blev bra. kommer inte ihåg hur många veckor det tog dock men det tog många =) Varje gång man skulle på toaletten trodde man att man skulle föda igen ;)
    Första tiden kommer jag knappt ihåg, men kommer ihåg att det slog mig 6 månader efter förlossningen att det gick bra att gå på toaletten igen. så någongång mellan 0-6 månader ^^

Däremot har jag fortfarande problem med foglossning 16 månader efter förlossning

• Michiyo

tackar :)

och oj va länge ni hade det obekvämt.. jag trodde att det skulle gå över fort.. blev inte sydd eller några andra komplikationer. bara 2 små bristningar det var allt.. så trodde att man skulle bli bra fort jag..

men kanske ska knipa mera.. kan ju ta upp det på kontrollen när jag ska dit. men låter ju onekligen som att jag inte behöver oroa mig. 

Svar på tråden när kan man gå på toan som normalt igen?