Ska det vara så här med vårdcentralen?
Jag har i ett par veckors tid försökt få tid för att komma till vårdcentralen.
Tydligen står jag listad på en vårdcentral längre bort (detta trots att jag bott här i 10 år
och varit på denna vårdcentral). Så de hänvisar mig bara dit.
När jag ringer den vårdcentralen så säger de bara att de inte har tid på några månader och
att det antagligen går snabbare att byta.
(Detta gjorde jag för några dagar sedan och ringde i min undran för att höra om jag kommit med
i deras system ännu, vilket jag inte hade.) Försökte allmänt fråga hur lång tid det kan ta.
Kvinnan var otroligt otrevlig och menade bara på att det beror på vilket fel man har.
Jag har mycket hudcancer i min familj, och har nu fått en liknande prick som dem, som varken läker eller försvinner. Då jag vet att jag har den hudtyp som dessutom lättast utsätts för detta så känns det som en självklarhet att kolla upp det.
Kvinnan säger bara att "Ja, en prock i ansiktet är ju verkligen ingenting vi prioriterar högt, du kan återkomma om några dagar".
Vad hon menade är att jag antagligen får vänta några månader innan jag ens får komma för att kolla detta.
Trots alla dessa samtal och till och med besök, så har jag fortfarande inte fått nån tid för det som kan vara canser.
Vad gör jag????