• SDS

Vart kan man köpa roliga sparbössor?

Min 2åring älskar att stoppa mynt i sparbössor
    Den enda som vi har (som är framplockad) är en lite bil från nån guldsmeds affär..
    Men den börjar bli vääldigt full
    Den rymmer inte speciellt många kronor!

Vart kan man köpa lite roliga sparbössor? inte såna i silver som finns hos guldfynd mm.. Utan kanske roliga djur? Bilar mm..

• Svar på tråden Vart kan man köpa roliga sparbössor?
  • Rebeccasmamma

Det finns vita spargrisar på tex leksaksaffärer som kommer med färg och pensel så de kan måla dom själva. En hit kan jag lova. :) De är inte så dyra heller, ca 80 kr för allting.

• SDS

jaaaa TACK!!! måla en egen... Då blir den ju precis som h an vill ha den!

Ska kolla på BR i centrum i helgen! Tack!

• Liten

Det finns på mique, en drake och en elefant och hundar och katter och allt möjligt skoj. Själv vill jag ha draken..

• SDS

ja då får vi ta en sväng till muiqe oxå.. fast de bli så dyrt o åka dit finns så mkt fint där!

• Runguska

Blir klassiskt, lägga pengarna på spargris så det inte finns något kvar att ha i den senare...

Ville tipsa om att de på affärer där de tar hem billiga saker, vad heter det, typ överskottsbolag brukar ha sparbössor som man då de är fulla öppnar med konservöppnare. Kan vara kul för ett barn, men också traumatiskt beroende på... En tanke bara.

• SDS

äh.. det är ju jag som köper den till honom! sen får han lägga i de mynt han vill

har funderat på att ge barnen varsin sparbössa och sen ge dem 5/10kronor i veckan som dom kan lägga i bössan o sen ha till något rolig när dom blir större..

• gry

Världens finaste finns på Berry details (även på internet skulle jag tro) på gamla brogatan, det är en stor härligt rosa barbapappa... Såå fin

Svar på tråden Vart kan man köpa roliga sparbössor?