• appelsinen

Elektrisk vagga, bra?

Hej,

När vår son, 6 veckor är som kinkigast (och det kan pågå i timmar) så är det enda som hjälper att sätta honom i babyskyddet och vagga honom (vi måste hålla med varsin hand och vagga, hjälper inte att ställa det på golvet). Och, det är ju väldigt tungt och jag kan inte göra det själv hemma.

Såg att det finns elektriska vaggor på bl.a Babyland, ser ut som en stol man sätter bebisen i och sedan finns det 3 rygglägen och 2 hastigheter. Verkar ju super!

Är det någon här som har erfarenhet av en sådan? Funkar det bra? Är den ok för ryggen? (babyskyddet är ju inte så bra att sitta i längre stunder).

kram!

• Svar på tråden Elektrisk vagga, bra?
  • Bijouu

Men känns inte en sån där vagga som man hänger i taket ok då? jag har inet haft ngn elektrisk men tycker att de där som man hänger upp är så fina!

• Jonna84

Sorry jag har ingen erfarenhet av elektriska vaggor men jag ville bara säga att jag kännder igen det där med att vagga i babyskyddet, vår dotter älskade att sitta och bli vaggad och som tur var så gick den att ställa på golvet och bara putta på med foten, när man ville ha en lugn stund liksom...men om jag vore du som måste stå upp och vagga den mellan er så skulle jag nog införskaffa en sån elektrisk vagga!
    Lycka till! *Kram*

• appelsinen

Hej,

Jonna: jo det går att ställa den på golvet efter ett tag när han blivit lugn och vagga med foten men inte i början.. och det blir ju så tungt. Ibland får vi hålla på över en timme varje kväll, pust.. och han vaknar så fort vi tar honom ur babyskyddet. Det är väl inte så bra att de sover i det han jag för mig (för ryggen)?

Hänga i taket är ok men det känns ju skönt med en elektrisk annars får man ju ingen lugn stund, våra axlar värker!!

Ingen annan som har erfarenhet?

• hot fuss

www.familjeliv.se/krypin/kida/gallery/phpkyex1s.jpg

men du en sån? fick den i julklapp. har dock inte använt den än eftersom min bebis inte behagat titta ut än.. *muttrar*

men jag har bara hört bra om den. har hört om barn med kolik som genast tystnat när man satt de i en sån här.. så jag tänkte att aja.. jag testar..

• mira24aug

jag har en sån elektrisk vagga och den har varit jättebra. somnar lätt i den t.ex.

• Deeva

Någon som har länk till någon site som har elektrisk vagga?

• Michaela83

Jag har en sån vagga.. Acta Graco, som vi köpt på babyproffsen för 1195:-.. superbra!

• nina80

Vi har en elektrisk, men jag har en envis bebis som är mest nöjd när man bär runt på henne... Super dock om bebisen är nöjd med att sitta och gunga osv.

• Missy

Vi fick låna Aquarium Take-Along Swing som finns på denna sida

www.fisher-price.com/us/products/advsearch.asp&type=default&keywords=swing

Började använda den när dottern var runt 6 veckor. Den var jättebra. Jag lät henne inte sitta i den några längre stunder, kanske 20-45 min, två gånger om dagen. Hon brukade somna i den, och det var så skönt att få en liten stund för sig själv. Vi använde den inte så där jättelänge, så det beror väl lite på priset om jag tycker det är värt att köpa en.

• Missy

Äsch, halva länken klipptes ju bort.

Kolla på www.fisher-price.com, och sök efter swing.

Men va nu då, provade precis, sidan verkar vara tillfälligt nere.

• appelsinen

Hej,

Tack, låter lovande! KidA: du fick verkligen värstingen av gungorna. Hoppas den funkar bra!!

Skall kolla Acta Gracos. Den jag kikat på finns på www.babyland.se under lek/övrig lek/gunga heter Delight.

• appelsinen

Tack Missy, hann inte läsa ditt inlägg innan jag skrev mitt. Den är lite dyr så kanske de lite billigare funkar nog så bra!

• hot fuss

appelsinen

fast den är inte sååå mycket dyrare än akta gracos.. min kostade 1488 kr.

• smurfliten

Kul att läsa att den fungerar för vissa.. Jag vann en härom veckan men Emma är ju för stor för den nu så det får bli till hennes kommande kusiner och förhoppningsvis syskon

Svar på tråden Elektrisk vagga, bra?