Inlägg från: appelsinen |Visa alla inlägg
  • appelsinen

Elektrisk vagga, bra?

Hej,

När vår son, 6 veckor är som kinkigast (och det kan pågå i timmar) så är det enda som hjälper att sätta honom i babyskyddet och vagga honom (vi måste hålla med varsin hand och vagga, hjälper inte att ställa det på golvet). Och, det är ju väldigt tungt och jag kan inte göra det själv hemma.

Såg att det finns elektriska vaggor på bl.a Babyland, ser ut som en stol man sätter bebisen i och sedan finns det 3 rygglägen och 2 hastigheter. Verkar ju super!

Är det någon här som har erfarenhet av en sådan? Funkar det bra? Är den ok för ryggen? (babyskyddet är ju inte så bra att sitta i längre stunder).

kram!

• Svar på tråden Elektrisk vagga, bra?
  • appelsinen

Hej,

Jonna: jo det går att ställa den på golvet efter ett tag när han blivit lugn och vagga med foten men inte i början.. och det blir ju så tungt. Ibland får vi hålla på över en timme varje kväll, pust.. och han vaknar så fort vi tar honom ur babyskyddet. Det är väl inte så bra att de sover i det han jag för mig (för ryggen)?

Hänga i taket är ok men det känns ju skönt med en elektrisk annars får man ju ingen lugn stund, våra axlar värker!!

Ingen annan som har erfarenhet?

• appelsinen

Hej,

Tack, låter lovande! KidA: du fick verkligen värstingen av gungorna. Hoppas den funkar bra!!

Skall kolla Acta Gracos. Den jag kikat på finns på www.babyland.se under lek/övrig lek/gunga heter Delight.

• appelsinen

Tack Missy, hann inte läsa ditt inlägg innan jag skrev mitt. Den är lite dyr så kanske de lite billigare funkar nog så bra!

Svar på tråden Elektrisk vagga, bra?