• kiki

pass/id till spädbarn för att flyga INRIKES??

någon som vet om man måste ha pass/id till spädbarn om man ska flyga inrikes?

• Svar på tråden pass/id till spädbarn för att flyga INRIKES??
  • Snöflinga

Nej, det behöver man inte. Vi har flugit flera gånger inom Sverige med vårt barn som är 1 år, och vi har aldrig behövt något sådant.

• pluvdo

Jag hörde häromdagen att barn under två flyger utomlands på mammans pass, så då skulle väl en 0-12-månadersbebis inte behöva pass ens för någon utrikesresa? Om nu det jag hörde stämmer.

• Dr Mupp
    pluvdo skrev 2012-05-19 01:05:36 följande:
    Jag hörde häromdagen att barn under två flyger utomlands på mammans pass, så då skulle väl en 0-12-månadersbebis inte behöva pass ens för någon utrikesresa? Om nu det jag hörde stämmer.
    Måste vara nått nytt. Vi behövde pass till vår 13 månaders bebis när vi flög till England 2005.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • kiki

Nä, utomlands måste alla ha pass. Men inrikes va jag lite osäker på.

• Tualisa

VI var tvungna att skaffa pass till vår 6 månaders när vi åkte utomlands. Men inrikes behövs ej.

Mina småtroll: Alva 080514, Tor 100130.
  • SmoothOperator

Jag pratade med sas idag för vi ska flyga arlanda-malmö med vår bebis på 6 månader. enligt dom så måste ALLA ha pass, även spädbarn. Lustigt tycker jag eftersom de inte behöver det om vi skulle åkt samma sträcka med tåg. Men enligt dom så ska samtliga ha det. Men jag tror inte riktigt på det... 

• evaoregon
    pluvdo skrev 2012-05-19 01:05:36 följande:
    Det kan inte stämma.  Även små barn behöver pass för att åka utomlands.
  • evaoregon
    SmoothOperator skrev 2012-05-19 15:13:39 följande:
    Jag pratade med sas idag för vi ska flyga arlanda-malmö med vår bebis på 6 månader. enligt dom så måste ALLA ha pass, även spädbarn. Lustigt tycker jag eftersom de inte behöver det om vi skulle åkt samma sträcka med tåg. Men enligt dom så ska samtliga ha det. Men jag tror inte riktigt på det... 
    Om jag förstått rätt så kan flygbolagen ha sina egna regler och t ex kräva pass om de vill det.  Jag minns t ex att flygpassagerare som flög inom Storbritannien med Ryanair behövde pass. 
Svar på tråden pass/id till spädbarn för att flyga INRIKES??