• MorAnna79

Gröna Lund var i närheten finns billig parkering?

Vi ska t Gröna Lund imorgon o jag undrar var finns det billig parkering i närheten? Tips tack! Vi måste åka bilen ut dit.

• Svar på tråden Gröna Lund var i närheten finns billig parkering?
  • hellokill3r

Ingenstans. Ett tips är att parkera i stan och sen promenera över till djurgården (det finns gratis parkering i stan på helgen)

• Den lilla M

Besöksparkering på djurgården i närheten av GL ligger på ca 30-35kr per timme under dagarna. Men närmast är nog skeppsholmsviken och falkenbergsgatan. Det brukar gå bra att få parkering på nån av dem om man är i tid, dvs innan GL öppnar.

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

OBS ska du dit på helgen så går det inte att åka ut på djurgården i bil!! Då är bästa sättet att parkera typ i NK´s garage och ta bussen in till grönan eller åka till slussen garaget och ta färjan över..

• inze

Som sagt är det förbjudet att åka bil ut på Djurgården lördagar och söndagar mellan 5 maj och 30 sep.
    http://www.stockholmparkering.se/djurgardeninfo.htm 

Vi brukar parkera uppe på Valhallavägen (vi kommer in från det hållet) och ta buss 44 åt på Djurgården. Antingen om man parkerar nära Östra station och tar bussen därifrån, eller också i närheten av Fältöversten och tar bussen (44:an även där) om man inte bara promenerar.

• MorAnna79

såg länken men det gällde ju inte under hela dygnet...

Vad kostar det vid skeppsholmsviken och Falkenbergsgatan? 

• hellokill3r
    MorAnna79 skrev 2012-05-19 13:43:33 följande:
    Varför kan man inte åka bil till Djurgården på helgen?

Antagligen för att det skulle bli totalt trafikstopp och kaos.
  • Den lilla M
    MorAnna79 skrev 2012-05-19 13:47:40 följande:
    såg länken men det gällde ju inte under hela dygnet...

Vad kostar det vid skeppsholmsviken och Falkenbergsgatan? 
    Dem kostar 35kr per timme har jag för mig och tyvärr har dem ingen maxtaxa. Å kom ihåg att om du åker ut till djurgården i morgon så måste du passera djurgårdsbron innan kl 11 och sen kommer du inte ut förens efter kl 18.
  • Den lilla M

Hmm jag såg att dem hade ändrat tiderna till 12 och 17!! Hoppas ni får en trevlig dag på grönalund i morgon!

• MorAnna79

vi parkerade för 2 år sedan väldigt nära gröna lund typ ovanför men kommer inte ihåg priset. kanske inte finns kvar?
    Någon sa att det skulle va gratis  nere vid nån hamn? 

• Den lilla M
    MorAnna79 skrev 2012-05-19 22:28:56 följande:
    vi parkerade för 2 år sedan väldigt nära gröna lund typ ovanför men kommer inte ihåg priset. kanske inte finns kvar?
    Någon sa att det skulle va gratis  nere vid nån hamn? 
    Antagligen syftar dem på galärbryggan.. den är precis när man kommit över bron. Vet dock inte hur det är med parkering där numera. Jag vet att det var på tal att dem skulle börja ta betalt.
  • TantForm

Det bästa är att ställa bilen på en infartsparkering; exempelvis Ropsten. Då har du Karlaplan 2 tunnelbanestationer bort och sedan en promenad eller kort busstur. 30:-/dygn kostar parkeringen på Ropsten.

Svar på tråden Gröna Lund var i närheten finns billig parkering?