Gröna Lund var i närheten finns billig parkering?
Vi ska t Gröna Lund imorgon o jag undrar var finns det billig parkering i närheten? Tips tack! Vi måste åka bilen ut dit.
Vi ska t Gröna Lund imorgon o jag undrar var finns det billig parkering i närheten? Tips tack! Vi måste åka bilen ut dit.
Ingenstans. Ett tips är att parkera i stan och sen promenera över till djurgården (det finns gratis parkering i stan på helgen)
Besöksparkering på djurgården i närheten av GL ligger på ca 30-35kr per timme under dagarna. Men närmast är nog skeppsholmsviken och falkenbergsgatan. Det brukar gå bra att få parkering på nån av dem om man är i tid, dvs innan GL öppnar.
OBS ska du dit på helgen så går det inte att åka ut på djurgården i bil!! Då är bästa sättet att parkera typ i NK´s garage och ta bussen in till grönan eller åka till slussen garaget och ta färjan över..
Som sagt är det förbjudet att åka bil ut på Djurgården lördagar och söndagar mellan 5 maj och 30 sep.
http://www.stockholmparkering.se/djurgardeninfo.htm
Vi brukar parkera uppe på Valhallavägen (vi kommer in från det hållet) och ta buss 44 åt på Djurgården. Antingen om man parkerar nära Östra station och tar bussen därifrån, eller också i närheten av Fältöversten och tar bussen (44:an även där) om man inte bara promenerar.
Varför kan man inte åka bil till Djurgården på helgen?
såg länken men det gällde ju inte under hela dygnet...
Vad kostar det vid skeppsholmsviken och Falkenbergsgatan?
Hmm jag såg att dem hade ändrat tiderna till 12 och 17!! Hoppas ni får en trevlig dag på grönalund i morgon!
vi parkerade för 2 år sedan väldigt nära gröna lund typ ovanför men kommer inte ihåg priset. kanske inte finns kvar?
Någon sa att det skulle va gratis nere vid nån hamn?
Det bästa är att ställa bilen på en infartsparkering; exempelvis Ropsten. Då har du Karlaplan 2 tunnelbanestationer bort och sedan en promenad eller kort busstur. 30:-/dygn kostar parkeringen på Ropsten.